نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم شرق مازندران گفت: سیل اخیر قابل مقایسه با سیل سال ۷۸ در حوزه شرق مازندران نیست و دلیل آن را می توان در اجرای صحیح طرح تنفس جنگل دانست.

به گزارش ونگ، علی محمد شاعری روز شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری افزود: سیل اخیر قابل مقایسه با سیل سال ۷۸ در حوزه شرق مازندران نیست و دلیل آن را می توان در اجرای صحیح طرح تنفس جنگل دانست.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آبخیزداری هم از دلایلی بود که باعث شد در سیل اخیر، تلفات جانی نداشته باشیم، اظهار کرد: طرح آبخیزداری در ۲ سال اخیر با تخصیص اعتبار مناسب انجام شده بود.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آبگیری سد گلورد هم از دیگر دلایلی است که مانع از آبگرفتی شدید در شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه شد، گفت: بخش بسیاری از سیلاب در پشت سد گلورد باقی ماند و به شهرها نرسید.

شاعری با بیان اینکه نقاط حادثه خیز که مانع از عبور روان آب می شود باید شناسایی شده و لایروبی شود، تصریح کرد: لایروبی آبنندادن ها هم از برنامه های دیگری است که باید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: سیل اخیر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف کشاورزی، زیرساخت ها و بخش مسکن در مازندران وارد کرد.

شاعری با تاکید بر آنکه مسئولان باید اقدامات پیشگیرانه را به خوبی انجام دهند اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا تا با اثرات سوء رخدادها به خوبی مقابله کنیم و حوزه های آسیب پذیر را استحکام سازی کنیم.

وی با بیان اینکه در عصر جدید، مدیریت مقابله با اقدامات پرهزینه است، تصریح کرد: با اقدامات پیشگیرانه در راستای مدیریت نوین و جهانی خسارت ناشی از رویدادهای طبیعی و حوادث غیر مترقبه در کشور کمتر خواهد شد.

شاعری به خسارت های ناشی از سیل اخیر را اشاره کرد و گفت: حوادث طبیعی درس عبرتی برای آینده ما تلقی می شود و باید با امکانات و تجهیزات کامل آماده مقابله با آنها شویم.

نماینده مردم شرق مازندران با بیان اینکه سال ۹۷ سالی پر از فراز و نشیب برای کشور ما بوده است خاطر نشان کرد: مردم ما فشار اقتصادی زیادی را تجربه کرده اند.

این مسئول تصریح کرد: برای تحقق برنامه های بلند مدت بایستی تسهیلات کم بهره با بازپرداخت طولانی در اختیار صادرکننده ها قرار گیرد و بخش بازرگانی دولت بر حمایت از تولیدات داخلی متمرکز شود.

نماینده مردم شرق مازندران با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی و نابسامانی های موجود تنها مربوط به تحریم نبوده است بلکه بخاطر جنگ روانی و سوء مدیریت دولت در بخش اقتصادی و ناکارآمدی بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت بوده است اظهار کرد: ناهماهنگی بخش های مختلفی که مسئولیت مدیریت بازار و اقتصاد داخلی را داشتند، همه دست به دست هم باعث تلاطم در بازار اقتصادی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ناهماهنگی در بخش های مختلف سبب افزایش بی رویه قیمت ارز، سکه و  کالاهای اساسی مردم شده است.

شاعری اشاره به اینکه دولت باید بر تمامی مسائل نظارت کافی داشته باشد تصریح کرد: در سال گذشته ارزهایی را که اختصاص داده بودیم حتما با قیمت تمام شده ۴۲۰۰ تومان در دست می رسید بی شک رضایت مردم به غیر از شرایط امروز بود که داریم.

نماینده شرق مازندران با بیان اینکه باید در تمامی شرایط مدیران اقتصادی پای کار باشند تصریح کرد: مجلس بعد از اینکه این ناکارآمدی را دید چهار وزیر خود را تغییر داد و رئیس بانک مرکزی هم با فشار ما تغییر کرد،حتی اعتقاد داشتیم وزیر کشاورزی هم باید تغییر پیدا می کرد که نشد.

 

 

 

 

 

 

.