مدیر کل میراث فرهنگی مازندران:

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۶۳۲ مورد بازدید نظارتی از اقامتگاهها و مراکز گردشگری صورت گرفته است، گفت: این میزان بازدید تاکنون بی سابقه بوده که در این زمینه ۱۳۸ مورد تذکر و اخطار دریافت کردند.

سیف الله فرزانه عصر شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان در تنکابن افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از صنایع دستی مازندران در نمایشگاه های مختلف شهرستان ها به فروش رفت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این میزان صنایع دستی در حالی به فروش رفت که ۱۲ شهرستان مرکزی و شرقی استان از اواخر اسفند پارسال دچار سیل شده بودند.

فرزانه با اشاره به اینکه سیل امسال می توانست سفرهای نوروزی مردم را تحت تاثیر قرار دهد خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تمهیداتی که صورت گرفته این مشکل برطرف شده است.

اقامت بیش از ۱۰ میلیون نفر شب مسافر در استان

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران آمار اقامت گردشگران از ۲۸ اسفند تا نهم فروردین را ۱۰ میلیون و ۸۲۶ هزار شب اعلام کرد و گفت: در نوروز امسال ۱۹ موزه دولتی و خصوصی میزبان مسافران بودند که تاکنون ۱۱۸ هزار و ۶۹۷ نفر بازدیدکننده داخلی و ۴۵۴ نفر نیز خارجی بودند.

فرزانه با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۶۳۲ مورد بازدید نظارتی از اقامتگاهها و مراکز گردشگری صورت گرفته است، گفت: این میزان بازدید تاکنون بی سابقه بوده که در این زمینه ۱۳۸ مورد تذکر و اخطار دریافت کردند.