معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران:

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به برپایی ۱۷ نمایشگاه صنایع‌دستی در استان، فروش و بازار محصولات را از دغدغه‌های این حوزه دانست.

حسین ایزدی با تاکید بر اینکه تولید باید با بازرگانی و صادرات تطبیق داشته باشد به طرح کارگاه گردی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در این کارگاه‌ها گردشگران با تلاش‌های یک صنعتگر در تولید آثار دستی آشنا می‌شوند.

وی شمار کارگاه‌های فعال صنایع دستی را ۸۰ واحد برشمرد و گفت: ۲۵ کارگاه صنایع دستی در هفت شهرستان استان برای طرح کارگاه گردی انتخاب شدند و گردشگران در این کارگاه‌ها با تولید آثار دستی آشنا می‌شوند.

وی افزود: نمدمالی، سفال، نساجی و گلیم از جمله رشته‌هایی است که در کارگاه‌های صنایع دستی مورد بازدید قرار می‌گیرد و این طرح به احیای رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی کمک زیادی می‌کند.

ایزدی همچنین اجرای طرح کارگاه گردی صنایع دستی را در رونق گردشگری روستایی و بومگردی و ایجاد اشتغال مهم برشمرد و با بیان اینکه بازار و فروش محصولات دغدغه مهم تولیدکنندگان است گفت: امسال ۱۷ نمایشگاه صنایع دستی در استان برپا شده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران ادامه داد: قرار بود ۲۲ نمایشگاه صنایع دستی در استان برگزار شود که به دلیل وقوع سیل و شرایط جوی هفت نمایشگاه لغو شده است./مهر