مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران:

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران از خدمت رسانی این جمعیت به بیش از ۱۶۵ هزار نفر از گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش ونگ، مجتبی اکبری  مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران مازندران گفت: از آغاز طرح نوروزی  جمعیت هلال احمر در ۲۴ اسفند ۹۷ تا ۶ فروردین ۹۸، بیش از ۱۶۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات طرح نوروزی هلال احمر استان در دو حوزه امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافران بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت حدود ۱۴۸ هزار بسته فرهنگی و بروشور‌های اطلاع رسانی نیز توزیع شد، افزود: در این مدت بیش از ۱۴۸ هزار نفر در قالب طرح  ایمنی و راهنمایی مسافرین  نوروزی از خدمات متنوع این طرح نظیر خیمه‌های نماز، فضای دوستدار کودک، ایستگاه‌های سلامت و همچنین طرح سحاب برخوردار شدند.

اکبری  با اشاره خدمت رسانی نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات، گفت: در این مدت عوامل امدادی استان موفق شدند با اجرای ۳۱۷ عملیات امدادی به ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از مصدومان حوادث مختلف شامل ۶۱ حادثه جاده ای، ۲۳ حادثه شهری، ۱۹۷ مراجعه حضوری به پایگاه‌های امداد و نجات  و ۳۶ حادثه متفرقه خدمات لازم را ارائه کنند.

مدیرعامل هلال احمر مازندران افزود: ارائه خدمات درمان سرپایی به ۷۳۸ نفر و انتقال ۵۷ نفر از مصدومان به مراکز درمانی و همچنین ارائه خدمات اسکان اضطراری به ۴۴۰ نفر از جمله این خدمات بوده است.

وی گفت: در این عملیات‌ها ۴۴۰ تیم امدادی متشکل از هزار و ۶۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر با بکارگیری ۲۳۶ دستگاه روز آمبولانس و سایر خودرو‌های امدادی مشارکت داشتند.

اکبری گفت: در حوزه داوطلبان نیز امسال تلاش‌های بسیار ارزشمندی در دست اقدام است که تهیه و توزیع دو هزار و ۲۳۷ بسته معیشتی حمایتی با بهره وری ۵۷ هزار نفر به ارزش دو میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.