رئیس جمهوری عصر چهارشنبه پس از ورود به مازندران از طریق فرودگاه دشت ناز ساری ، عازم منطقه سیلزده بخش مرکزی شهرستان ساری شد و با حضور در روستای ‘ کردخیل ‘ با سیلزدگان این روستا دیدار و صمیمانه گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر حسن روحانی در این گفت و گو از نزدیک در جریان خسارت های ناشی از سیل و سیلاب اواخر اسفند ماه سال ۹۷ و اوایل فروردین ماه سال ۹۸ و چگونگی خدمات رسانی به سیلزدگان قرار گرفت و دستورات لازم را برای تسریع در ارائه خدمات به حادثه دیدگان صادر کرد.
استاندار مازندران در جریان بازدید رئیس جمهوری از این روستای سیلزده که یکی از ۲۶۰ روستای خسارت دیده از سیل در استان است ، گزارشی از میزان خسارت های ناشی از سیل و سیلاب ، مراحل خدمات رسانی به حادثه دیدگان ناشی از این بلای طبیعی و همکاری دستگاههای اجرایی دولتی و سازمان ها و نهادهای مردمی و غیر دولتی ارائه کرد.
احمد حسین زادگان علت فروکش شدن سریع بحران سیل در استان مازندران را حضور بموقع و تمام و کمال مدیران دستگاههای اجرایی بویژه مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در مناطق سیلزده به صورت شبانه روزی و بررسی عملکرد دستگاههای خدمات رسان به صورت پیوسته در شورای مدیریت بحران استان و همچنین همدلی و وفاق نیروهای دولتی و غیر دولتی دانست.
رئیس جمهوری قرار است پس از بازدید از مناطق سیلزده مازندران ، در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در ساری شرکت کند.
دکتر حسن روحانی را در این سفر دلجویانه به استان مازندران برای بازدید از مناطق سیلزده ، محمود واعظی رئیس دفتررئیس جمهوری، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر بهداشت و درمان و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همراهی می کنند.
پیش از این معاون اول رئیس جمهوری نیز برای بازدید از مناطق سیلزده به استان مازندران سفر کرده بود.
اسحاق جهانگیری در سفر چهارم فروردین ماه به مازندران از منطقه سیلزده ‘ تالار پشت ‘ شهرستان سیمرغ بازدید کرده بود.
بر اثر بارندگی شدید و کم سابقه ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ مازندران که تا روز دوم فروردین ۹۸ ادامه داشت ، به ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی ، ۱۵ دهنه پل ارتباطی، ۳۵۴ نقطه از راههای روستایی و اصلی، هفت هزار سردهنه کشاورزی، آب، برق، گاز بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شد.
براثر این حادثه پنج نفر نیز جان خود را از دست دادند.
سیل و سیلاب ۲۶ اسفند مازندران ۹ شهرستان مرکزی و شرقی مازندران را تحت تاثیر قرار داد و بیشترین خسارت را هم در شهرستان سیمرغ و میاندرود بر جای گذاشت .