معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران:

معاون گزدشگری میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه ذائقه گردشگران به سمت روستاگردی افزایش یافته است، گفت: امسال ۱۲۱ اقامتگاه بوم گردی برای جذب گردشگران و مسافران نوروزی در مازندران آماده شده است.

مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار کرد: اقامت ارزان در خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بومگردی با امکانات پخت و پز، مناظر طبیعی زیبا و بکر، آب و هوای پاک و سالم، سکوت در هم تنیده با آواز طبیعت، برخورداری از زیرساخت‌های مناسب راه، برق، گاز و تلفن و مهم‌تر از همه امنیت بالا و میهمان دوستی روستائیان سبب شده است تا طی چند سال گذشته روستا‌های مازندران به کانون مهم گردشگری تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه ذایقه گردشگران به سمت روستاگردی گرایش یافته است، افزود: امسال ۱۲۱ اقامتگاه بوم گردی برای جذب گردشگران و مسافران نوروزی در مازندران آماده شده است.

حسنی با بیان اینکه این اقامتگاه‌ها فرصتی برای معرفی آیین‌های سنتی، معرفی غذا‌های محلی و بومی منطقه است، گفت: در کنار اقامتگاه‌های بومگردی جشنواره‌های غذا‌های محلی و نمایشگاه‌های صنایع دستی برای افزایش درآمد اقتصادی روستاییان منطقه برپا شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بوم گرد یا اکوتوریست، گردشگری است که به بازدید از یک منطقه و جاذبه‌های آن می‌رود و از امکاناتش استفاده می‌کند؛ اما کمترین اثر منفی را بر ساختار محیط می‌گذارد.

وی با بیان اینکه این اقامتگاه‌ها برای پذیرایی از بوم گردان و سایر مسافران علاقه‌مند به حفظ ویژگی‌های محیط ساخته شده است، گفت: در این اقامتگاه‌ها مهمان نوروزی تا حدودی با فرهنگ مردم منطقه مازندران آشنا می‌شوند و کمترین آسیب را به محیط وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط بد آب و هوایی چند روز گذشته موج نخست سفر‌های نوروزی تعداد کمی مسافر از مناطق گردشگری روستایی استان دیدن کردند، افزود: تعطیلات نوروزی امسال ۱۶ روز است و در دور دوم و سوم سفر‌های نوروزی پیش بینی می‌شود ورود گردشگر و مسافر به استان افزایش چشم گیری داشته باشد.

حسنی به راه اندازی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از ۲۷ اسفندماه پارسال اشاره کرد و گفت: ۶ روز گذشته ۴ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۲۷ نفر شب در استان اقامت داشتند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از ادامه بازدید‌های کارشناسان این اداره کل از تاسیسات گردشگری استان تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: تا کنون هزار و ۷۹۵ بازدید از تاسیسات گردشگری و رفاهی در استان صورت گرفت.

وی ظرفیت اقامتی  استان را یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر اعلام کرد.

مازندران بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ روستا دارد.