مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه ۲ میلیون و ۹۹۲ هزار  نفر از جاذبه های فرهنگی، طبیعی و گردشگری بازدید کردند، افزود: در این زمینه با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به سال قبل مواجه هستیم.

سیف الله فرزانه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: تعداد مسافران مقیم در مازندران تا سوم فروردین ماه از مرز چهار میلیون نفر گذشت و به چهار میلیون و ۴۹۶هزار و ۲۰۷ نفر رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۹ درصدی داشت.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۹۹۲ هزار  نفر از جاذبه های فرهنگی، طبیعی و گردشگری بازدید کردند، افزود: در این زمینه با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به سال قبل مواجه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه یک هزار  و ۷۹۵ مورد بازدید نظارتی انجام شد، گفت: ۳۹ مورد تذکر و اخطار به تاسیسات گردشگری داشتیم که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش دارد.

بازدید بیش از ۳۸ هزار گردشگر داخلی از موزه های مازندران

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به فعالیت ۱۹ پایگاه، موزه و سایت موزه دولتی و خصوصی در استان، تصریح کرد: ۳۸ هزار و ۵۰۰ گردشگر داخلی و ۲۷۵ گردشگر خارجی از این موزه ها بازدید کردند.

فرزانه با اشاره به افتتاح چهار نمایشگاه صنایع دستی در شهرهای  بابل، بهشهر و سوادکوی شمالی ادامه داد: در روزهای آینده هم تعدادی از نمایشگاه های صنایع دستی افتتاح می شود.

سیل اخیر به بناهای تاریخی آسیب رسانده است

وی  خاطرنشان کرد: با حضور مدیران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در ستاد سفر بیش از یکصد جلسه داشتیم و نشان می دهد واژه گردشگری می تواند رویکرد فرهنگی و اقتصادی برای مازندران داشته باشد.

این مسئول درباره پیام رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به آسیب دیدگان سیل، گفت: در این پیام آمده است مردم شمال همه ساله به ویژه در مازندران و گلستان، میزبان خوبی برای گردشگران سراسر کشور بودند و امسال ناخواسته با سین ویرانگر سیل، سال جدید را شروع کردند، در کنارشان هستیم و قدردان محبت آنهاییم.

فرزانه خاطرنشان کرد: بعضی زیرساخت های گردشگری و بناهای تاریخی در اثر سیل اخیر، آسیب دیدند که در حال آسیب شناسی برای خسارت های وارده به این بناها هستیم تا به ستاد بحران استان گزارش شود.