مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با تاکید بر ظرفیت های مازندران در زمینه جذب گردشگر خارجی، گفت: ۲۴۱ نفر گردشگر خارجی وارد مازندران شدند.

به گزارش ونگ وا، سیف الله فرزانه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: در همزمانی سیل و ایام نوروز، خبرنگاران با کم کردن فاصله ستاد و مردم، اخبار ستاد سفر را هم پوشش دادند.

اقامت بیش از یک میلیون نفر شب در مازندران

وی با بیان اینکه در مازندران یک میلیون و ۲۳۰ هزار و ۹۷ نفرشب اقامت مسافر داریم، افزود: مسافر مقیم در مازندران از ۲۷ اسفند اسفند ۹۷ تا دوم فروردین امسال به سه میلیون و ۲۹۶ هزار نفرشب اقامت افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه بازدیدهای نظارتی ستاد اجرایی سفر به میزان یکهزار و ۳۳۶ مورد است، گفت: ۳۱ مورد تذکر به واحدهای گردشگری داشتیم.

رشد ۱۳ درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری مازندران

این مسئول با اشاره به رشد ۱۳ درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری مازندران، تصریح کرد: در این ایام ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار نفر از جاذبه های گردشگری مازندران بازدید کردند.

فرزانه ادامه داد: ذایقه گردشگران به سمت روستاگردی گرایش یافته و از میزان چادرخوابی هم در مازندران کم شده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به بازدید سفیر مالزی از موزه شهر آلاشت، خاطرنشان کرد: ۲۲ هزار گردشگر از موزه های مازندران بازدید کردند.

۲۴۱ گردشگر خارجی وارد مازندران شدند

وی با تاکید بر ظرفیت های مازندران در زمینه جذب گردشگر خارجی، گفت: ۲۴۱ نفر گردشگر خارجی وارد مازندران شدند.

فرزانه با بیان اینکه در مازندران جمعیت ۲۰ هزار نفری عشایری داریم، تصریح کرد: چهار کمپ فعال گردشگری عشایری در شهرهای سوادکوه، سلمانشهر، آمل و قائمشهر دائر است.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۲۵ مورد کارگاه گردی با هدف رونق فرهنگی و اقتصادی در هشت شهرستان، افزود: این کارگاه ها در ۱۲ رشته نمدمالی سنتی، زیورآلات سنتی، گره چینی، گلیم بافی، سوخت نگاری و موارد دیگر رشته های صنایع دستی فعال است.

مازندران ۴۸ مهر اصالت ملی دارد

فرزانه با بیان اینکه مازندران ۴۸ مهر اصالت ملی و ۱۲ مهر اصالت بین المللی دارد، اظهار کرد: تلاش ما بر افزایش مهرهای اصالت ملی و بین المللی در سال جدید است.

وی گفت: در سال جدید برای راه اندازی هشت موزه جدید نیازمند حمایت بخش خصوصی و دولتی هستیم تا کار را شروع کنیم.

فرزانه با بیان اینکه تبصره یک ماده یک قانون وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از تاسیسات گردشگری فقط شامل هتل بود که به حمایت از مجتمع های گردشگری تبدیل شد، تصریح کرد: این مساله در کمیسیون امور زیربنایی تصویب شد و مجتمع های گردشگری از ۸۰ درصد تخفیفات ویژه برخوردار می شود که حمایت از تاسیسات گردشگری است.
وی با اشاره به شناسایی ۱۳۶ روستا مقصد گردشگری، گفت: ۱۷ هزار هکتار آب بندان در مازندران داریم این آب بندان ها به عنوان حمایت از گردشگری روستایی مورد استفاده قرارمی گیرد و امسال می خواهیم برای رونق تولید، درآمد را در روستاها افزایش دهیم.

فرزانه درباره گردشگری دریایی با بیان اینکه در حال پیگیری صدور مجوز برای ۱۰ واحد گردشگری دریایی هستیم، گفت: مجوز این پروژه ها در شهرهای رامسر، نوشهر و نور صادر شده است.