مدیر کل میراث فرهنگی مازندران:

به گزارش  ونگ وا، سیف‌الله فرزانه با بیان اینکه اقامت مسافران در مازندران نسبت به سال گذشته ۲٫۴ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: با حضور مسافران در روستاهای مازندران، میزان چادرخوابی کاهش یافته و مردم به سوی فرهنگ اصیل و سنتی خود گرایش پیدا کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۲ هزار گردشگر داخلی و ۲۴۱ گردشگری خارجی از ۱۵ موزه مازندران بازدید به عمل آوردند.

فرزانه با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر عشایر در مازندران زندگی می کنند، از راه‌اندازی ۴ کمپ عشایری در ستاد خدمات اجرایی سفر این استان خبر داد و گفت: ۲۵ کارگاه به منظور کارگاه‌گردی در مازندران برای رونق اقتصادی و فرهنگی، راه‌اندازی شده‌اند.

وی از تذکر به ۳۱ تاسیسات گردشگری در مازندران خبر داد و تصریح کرد: تا کنون ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار نفر از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری بازدید به عمل آوردند که این میزان، رشد ۱۳ درصدی داشته است.

مازندران بالاترین میزان اقامت گردشگران را به خود اختصاص داد

مهران حسنی معاون معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه با توجه به بارش های اخیر بیش از ۹۰درصد هتل‌های غرب مازندران تکمیل شده است، اظهار کرد: هرگز علاقه مندان به هتل چادرخواب نمی‌شوند و علاقه مندان به بوم‌گردی هرگز هتل را انتخاب نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه  چادر خوابی نیز یک نوع تفریح برای مسافران محسوب می شود، تصریح کرد: با وجود شرایط نامساعد جوی، مازندران بالاترین میزان اقامت گردشگران را به خود اختصاص داده است.