مدیرکل میراث فرهنگی مازندران عنوان کرد:

به گزارش ونگ به نقل از مهر، سیف الله فرزانه درباره اقامت مسافران در مازندران اظهار داشت: ظرفیت اسکان در استان یک میلیون و ۲۳۰ هزار و ۱۹۷ نفر شب اقامت و تعداد پروانه‌های بومگردی ۱۲۱ فقره بوده است.

وی با اظهار اینکه ذائقه گردشگران به سمت روستاها سوق یافته است گفت: چادرخوابی در استان کاهش یافته و مردم به سمت فرهنگ اصیل و سنتی سوق و گرایش پیدا کرده اند.

فرزانه شمار مسافران مقیم استان را تا دوم اسفندماه سه میلیون و ۲۹۶ هزار و ۵۲۵ نفر شب اقامت کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۴ درصد افزایش یافته است.

وی تعداد بازدیدهای نظارتی را هزار و ۳۳۶ مورد، تعداد تذکر و اخطار به تأسیسات گردشگری ۳۱ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری دو میلیون و ۱۲۴ هزار نفر بود که رشد ۱۳ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تصریح کرد: در استان ۱۵ موزه وجود دارد و ۲۲ هزار گردشگر داخلی و ۲۴۱ گردشگر خارجی از جمله سفیر مالزی از موزه‌ها بازدید کرده اند.

وی راه اندازی کمپ عشایری را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار عشایر در استان زندگی می‌کنند و چهار کمپ عشایری در ستاد خدمات اجرایی سفر فعال شده اند و در بخش صنایع دستی ۲۵ کارگاه گردی برای رونق فرهنگی و اقتصادی راه اندازی شده است.

فرزانه با اظهار اینکه کارگاه‌های صنایع دستی در ۱۲ رشته و هشت شهرستان راه اندازی شده است گفت: ۲۵ نمایشگاه صنایع دستی نوروزی نیز در استان برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه بنا داریم هفت تا هشت موزه جدید را ثبت کنیم تصریح کرد: کارگروه حمایت از سرمایه گذاری و گردشگری در استان راه اندازی شده و ۱۳۶ روستای مقصد و مسیر گردشگری شناسایی شده است.

وی با اشاره به صدور ۱۰ مجوز گردشگری دریایی در استان گفت: سه مجوز تاکنون اجرایی شده است.