مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران گفت: بازدید از جاذبه های طبیعی در مازندران ۲ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۹۰ نفر بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

سیف الله فررانه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: هر ساله مردمان شمال مهمان نوازی خود را ثابت کرده اند اما در سال ۹۸ مردم مازندران عید را با سین ویرانگر سیل آغاز کردند.

وی به حوادث اخیر و سیل مازندران اشاره کرد و افزود: سیل در مازندران به برخی از زیرساخت های گردشگری و بناهای تاریخی آسیب وارد کرده است.

فرزانه تعداد مسافران مقیم ا ز۲۷ اسفند ۹۷تا پایان روز سوم فروردین سال جاری را ۴ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۲۰۷ نفر شب اقامت برشمرد و گفت: این تعداد نسبت به مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران تصریح کرد: بازدید از جاذبه های طبیعی ۲ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۹۰ نفر بوده

که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

این مسئول به بازدیدهای نظارتی توسط بازرسان اشاره کرد و افزود: تعداد بازدید نظارتی یکهرارو ۷۹۵ مورد بوده است.

فرزانه با بیان اینکه به ۳۹ مورد از اماکن اقامتی و گردشگری تذکر و اخطار داده شده است گفت: ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر از ۱۹ پایگاه و موزه استان بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران تعداد گردشگران خارجی در بازدید از مراکز گردشگری را ۲۷۵ نفر برشمرد و اظهار کرد: در این ایام ۴ نمایشگاه صنایع دستی به صورت ملی و محلی در مازندران افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه بیش از یکصد جلسه با حضور مدیران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران برگزار شده است افزود: برگزاری این جلسات در کشور و استان بی سابقه بوده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تصریح کرد: واژه گردشگری می تواند رویکرد فرهنگی و اقتصادی برای مازندران داشته باشد.