شدت بارندگی و طغیان رودخانه تجن سبب شد تا پارک ملل شهر ساری واقع درحاشیه این رودخانه به صورت کامل زیر آب برود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رودخانه تجن یکی از بزرگ ترین رودخانه های ایران است که از وسط شهر ساری عبور می کند و به همین خاطر دو سوی ساحل آن فضای مناسبی برای اجرای طرح های تفریحی است.
این مجموعه تفریحی که در زمینی به مساحت بیش از ۳۵ هکتار ساخته شده دارای بخش های مختلفی چون جزیره مصنوعی ، پیست دوچرخه سواری ، مسیر پیاده روی ، پل کابلی و فضا های سبز است که همه این مساحت به طور کامل زیر آب رفته است.
این مجموعه دارای امکاناتی از جمله فواره های مختلف ، نماز خانه ، سرویس های بهداشتی ، فضا های اقامتی و انواع نمادها و المان ها نیز است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه بارندگی های شدید و سیلاب دبی رودخانه های میان حوزه ای تجن ، تلار ، نکا رود و زارم رود را چندین برابر کرده است، گفت: اکنون دریجه خروجی سد شهید رجایی ساری در بلا دست تجن بسته شده است.
ابراهیم یخکشی با بیان اینکه خطر افزایش دبی آب رودخانه تجن و نکا رود به دلیل شدت بارش در بالا دست وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر همه نیروهای این شرکت به منظور مدیریت توزیع آب از طریق سد های انحرافی در مناطق مختلف حضور دارند.
مازندران دارای ۱۲۰ رودخانه بزرگ و کوچک است که که رودخانه هراز، چالوس، چشمه کیله ، تجن و بابلرود از بزرگترین آن هستند.
وی از مردم مناطق مختلف استان مازندران خواست تا نسبت با کارشناسان شرکت آب منطقه ای همکاری همه جانبه داشته باشند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: در حال حاضر ظرفیت سد البرز واقع در لفور سوادکوه تکمیل شده است و دریچه های آن نیز بسته است، گفت: وضعیت طغیان آب در رودخانه تلار و بابلرود نیز خطر ناک گزارش شده است.
استان مازندران دارای ۲سد بزرگ شهید رجایی و البرز و هشت سد کوچک است.
از شب گذشته علاوه بر کاهش محسوس دمای هوا که در بعضی مناطق تا ۱۲ درجه گزارش شده ، بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات همچنان در حال باریدن است .
پیش بینی هواشناسی مازندران نشان می دهد که با بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات به همراه وزش باد تا صبح روز چهارشنبه به صورت پراکنده در استان ادامه دارد.