استاندار مازندران گفت : اعتبار توسعه روستایی و مناطق محروم باید با کمک دولت و دستگاههای اجرایی افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان در ساری خواهان پیگیری دستگاههای اجرایی برای افزایش اعتبار توسعه روستایی و مناطق محروم شد.
نماینده عالی دولت در مازندران اضافه کرد : در حوزه محرومیت زدایی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک ظرفیت مهم محسوب می شود ، همچنین توجه به شهرستان های کمتر توسعه نیافته از جمله برنامه هایی است که در مازندران درصدد هستیم عملیاتی کنیم.
وی با اشاره به این که یکی از ظرفیت هایی که در استان مورد کم توجهی قرار می گیرد آب بندان هاست ، گفت : از توانمندی سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه آب بندان ها استفاده مطلوب شود تا شاهد تغییر وضعیت آب بندان ها باشیم.
استاندار مازندران با بیان این که اولویت بندی آب بندان از جمله موضوعات کلیدی است که باید در دستور کار قرار گیرد و با برنامه در اقتصاد استان نقش ایفا کند، افزود : یکهزار و ۸۰۰ آب بندان در استان وجود دارد که باید در هر شهرستان و روستا یک آب بندان وجود داشته باشد.
مقام عالی دولت در مازندران، با طرح این موضوع که از ظرفیت آب بندان ها آن طور که می بایست استفاده نشده است، متذکر شد: به دلیل توسعه بوم گردی و حضور گردشگران در روستاها، احداث آب بندان ها از برنامه های مهم و اساسی می باشد و باید به عنوان یک ظرفیت فرهنگی و اقتصادی به آن پرداخته شود.
حسین زادگان افزود : ظرفیت روستاها می بایست در تجهیز آب بندان ها شناسایی گردد و می بایست به شوراها و دهیاران در روستاها تسهیلات مناسب جهت توسعه آب بندان ها اختصاص یابد.