معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس مازندران گفت که هفت هزار کلاس درس در این استان نیازمند مقاوم سازی و بازسازی کامل است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی استادیار روز پنجشنبه در جلسه مشترک هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران در قائمشهر ، افزود : از مجموع ۱۸ هزار کلاس درس استان ، چهار هزار باب تخریبی و سه هزار باب هم نیازمند مقاوم سازی است .
وی با دعوت از خیرین برای مشارکت در بازسازی و نوسازی مدارس تخریبی ، گفت اگر خیرین بتوانند ۵۰ درصد از هزینه ساخت یک مدرسه را متحمل شوند سازمان نوسازی مدارس هم این آمادگی را دارد تا نسبت به تکمیل آن مدرسه اقدام کند .
معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس مازندران در خصوص سهم دولت در بحث مشارکتی بازسازی و مقاوم سازی مدارس ، توضیح داد : امسال اعتبارات خوبی برای سازمان نوسازی مدارس در حوزه خیرین مدرسه ساز در کشور در نظر گرفته شده است .
استادیار با بیان اینکه در این زمینه از سوی مجلس هزار میلیارد تومان تصویب شده است ، افزود : امیدواریم تا سهم خوبی برای استان مازندران در نظر گرفته شود تا با بازسازی کامل مدارس دانش آموزان بتوانند در محیطی امن به تحصیل مشغول شوند .
وی در خصوص جشنواره خیرین مدرسه ساز ،گفت که بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز از ۳۰ خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد .
معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس مازندران هدف از این برنامه را افزایش ایمنی مدارس به کمک خیرین اعلام کرد تا دانش آموزان در محیطی امن به تحصیل بپردازند .
** ۵۳ مدرسه در قائمشهر تخریبی است
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر هم در این جلسه با بیان اینکه در این شهرستان ۳۸۰ مدرسه در ۲ شیفت با ۱۷۶ فضای ساختمانی وجود دارد ، گفت : از این تعداد مدارس ۵۳ مدرسه در این شهرستان تخریبی است .
هوشنگ اصغریبان با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۲ مدرسه این شهرستان دیواره های آن در حال ریزش است ، افزود : در شهرستان قائمشهر ۲۹ مدرسه نیازمند آسفالت اعم از کلی و روکش است .
وی به مشارکت خیرین مدرسه ساز از سال های ۹۵ تا ۹۷ اشاره کرد و ادامه داد : در سال ۹۵ بیش از ۴۳۵ میلیون تومان ، در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۲۵۴ میلیون تومان و امسال بیش از چهار میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان از سوی خیرین کمک شده است .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر مجموع کمک های خیرین به این نهاد را بیش از پنج میلیارد و ۹۸۲ میلیون تومان اعلام کرد .
اصغریان به عمده ترین مشکل در حوزه آموزش و پرورش قائمشهر را تشریح کرد و گفت : طی دو ماه گذشته دانش آموزان مدرسه دخترانه متوسطه دوم عاشورا به دلیل شکاف ساختمان مدرسه به پژوهش سرا برای ادامه تحصیل انتقال داده شده اند .
وی با اعلام این که ۳۵۰ دانش آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل بودند ، افزود : برای سال تحصیلی جدید با مشکل مواجه هستیم ، امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم هر چه سریعتر این مدرسه را بازسازی کنیم .
مدرسه عاشورا قائمشهر سال ۴۳ بهره برداری شد و بیش از ۵۳ سال قدمت دارد.
بر اساس آخرین آمار آموزش و پرورش استان مازندران، امسال بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز در چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه استان مشغول تحصیل هستند.