مدیر تشکل‌های مردم نهاد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه بعد معنوی راهیان نور باید برای جوانان تبیین شود گفت: عملیات والفجر ۸ در پارک تجن ساری نمادسازی می‌شود.

عملیات والفجر 8 در پارک تجن ساری نمادسازی می‌شود

قاسم موقر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: راهیان نور یکی از بسترهای عظیمی بوده که می‌توان به‌ واسطه آن بعد معنوی و فرهنگی حماسه‌ها و ایثارگری‌ها را به نسل امروزی انتقال داد.

وی افزود: ۶۰ هکتار از زمین‌های کنار رودخانه تجن با نمادین‌سازی عملیات والفجر هشت و مسجد فاو برای برپایی نمایشگاه گذر انقلاب از دفاع مقدس آماده شده تا برای نسل‌های آینده به نمایش گذاشته است.

موقر خاطرنشان کرد: نمایشگاه از رمضان ۹۸ بعد افتتاح و همه اقشار مردم، دانشجویان و دانش آموزان خواهر و برادر می توانند از آنجا بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ نفر از خانواده‌های شهدا به دعوت و اعزام قرارگاه به مناطق عملیاتی لبیک گفتند، بیان کرد: سال گذشته و جاری تعدادی از خانواده‌های شهدایی که در کنار اروند، شلمچه، نهر خین و سایر مناطق عملیاتی به شهادت رسیدند از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس برای اردوی راهیان نور دعوت و اعزام شدند و امیدوارم بتوانیم با برگزاری اردوهای راهیان نور پیوند دهنده نسل گذشته و نسل آینده باشیم.

موقر با بیان اینکه راهیان نور بستری عظیم و یک بعد معنوی و فرهنگی عالی در سطح جامعه است، گفت: اردوی راهیان نور بستری جهت حفظ پاسداشت یاد و خاطره همه شهدای عملیات در هشت سال دفاع مقدس بوده تا به نسل آینده انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بحث سیاست‌گذاری راهیان نور قرارگاهی را در شش حوزه فرهنگی دفاع مقدس مازندران راه اندازی کرده است، تصریح کرد: برنامه‌های راهیان نور قرارگاه با سیاست‌گذاری برنامه‌های اردویی توسط سپاه کربلا مازندران به عنوان مجری  اقدام به فعالیت کرده است.