ونگ وا/ گاز رسانی به ۳۳ روستای هزارجریب نکا طی مراسمی با حضور استاندار مازندران، نماینده مردم شرق مازندران در مجلس، مدیرعامل گاز و جمعی ازمسئولان شهرستانی چهارشنبه ۲۲ اسفند در روستاهای پوروا، زیارتکلا و برما برگزار شد.

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و هم اکنون پیمانکار نصب علمک در حال علمک گذاری در روستاهای مذکور است. این روستاها شامل پوروا، سفل میان، زیارتکلا، ملاخیل لایی، ابچین، سوته خیل، لایی رودبار، ازرگ، سیدخیل، آکرد، ولامده، ولادیمه، چمازده، چناربن، زنگت علیا،زنگت سفلی، نوده، لیمونده،درمزار،ورفام، حسین آباد، بادابسر، تجرخیل، واودین، محسن آباد،کفکور، پاسند، شیرکلا، لترگاز علیا، لترگاز سفلی، کلا، برما و بندبن می باشد

مهندس احمد پور مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به فعالیت جهادی همکاران خودش و کار در مسیر کوهستانی و جنگلی گفت همانطور که به مردم قول داده شد عمل کردیم و مابقی روستاهای هزارجریب که هنوز گاز دار نشدند تا تیرماه ۹۸ گاز دار می شوند. وی افزود امروز همزمان با روز شهدا شاهد افتتاح این پروژه بودیم واین نشان دهنده آن است که همه ما برای شهدا تلاش می کنیم و این خدمات حاصل خون شهداست. وی همچنین به بحث لزوم آموزش روستائیان درخصوص استفاده درست از این نعمت را اشاره کرد و افزود همکارانمان به روستاها سرکشی می کنند و در صورت لزوم آموزش لازم را خواهند داد.

دکتر شاعری نماینده مردم شرق مازندران در این مراسم هم با اشاره به پیگیریهای انجام شده با مسئولان و مدیران شرکت گاز و وزارت نفت گفت با پیگیری انجام شده مشکل اعتباری پروژه حل شد وتا تیرماه سال جدید مابقی روستاهای کا گاز دار و تا پایان سال روستاهای بهشهر و گلوگاه گاز دار می شوند.

مهندس حسین زادگان استاندار مازندران هم در این مراسم با اشاره به تنگنای دولت به لحاظ اعتبارات در سال اخیر افزود دولت مصمم است پروژه های نیمه تمام را به اتمام برساند. وی به جنگ اقتصادی کشور با دشمن اشاره کرد و مشکلات بوجود آمده کشور را بیشتر در اثر تحریم ها دانست. استاندار که در هزارجریب بخش از سخنرانی خود را به زبان محلی مازندرانی بیان کرد به ظرفیتها و زیباییهای منطقه اشاره کرد و نیز بحث اشتغال و وامها دولت به روستائیان اشاره کرد که در این دولت در حال اجراست. وی به ظرفیت گردشگری و بومگردی منطقه هم اشاره کرد و بر لزوم همگرایی مردم و دهیاران منطقه برای توسعه تاکید کرد.

وی افزود در دولت تدبیر و امید تاکنون ۶۳۰ میلیارد تومان به دهیاریهای استان کمک شده تا در جهت توسعه روستاها گام بردارند. وی همچنین به موضوع کشاورزی استان هم پرداخت و لزوم توجه بیشتر و تغییر الگوی کشت و اصلاح نژاد دام و بذور را هم تاکید کرد و افزود اگر قرار باشد صنعتی در استان رشد کند باید مرتبط با کشاورزی باشد.

عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار نکا هم در این مراسم گفت گازرسانی به منطقه حاصل همکاری همه دستگاهها دولتی مردمی شوراها نماینده مجلس امام جمعه و… بوده است. خیلی از جاها اداره راهداری و منابع طبیعی و محیط زیست از حق خود گذشتند تا این اتفاق عظیم رخ دهد که جای قدردانی است.

پی نوشت ونگ وا: نکته ای بسیار حائز اهمیت است آنست که تا قبلب از دولت تدبیر و امید مسئولان گازرسانی به هزارجریب را غیر ممکن اعلام می کردند اما اکنون در این دولت این اتفاق به سرعت رخ داد و جای قدردانی از دولت دکتر روحانی و مهندس زنگنه وزیر نفت و دیگر همکاران شرکت گاز است که به گازرسانی روستاهای کوهستانی و صعب العبور توجه کردند