مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی ارزش صادراتی محصولات کشاورزی استان خبر داد و گفت: امسال یکهزار و ۶۳۰ میلیارد تومان محصولات کشاورزی مازندران به خارج از کشور صادر شد.

سلیمان حاتم نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر ارزش صادرات محصولات کشاورزی استان در سال گذشته را ۷۹۲ میلیارد تومان اعلام کرد.
وی وزن محصولات کشاورزی صادر شده را ۲۶۷ هزار تن اعلام کرد و گفت که از این لحاظ نیز صادرات از رشد ۶۵ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال مرکبات بیشترین افزایش به لحاظ ارزش صادرات محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داد و از حدود ۴۵ هزار تن سال گذشته با ارزش ۶۲ میلیون تومان به ۶۰ هزار تن به ارزش ۲۴۷ میلیارد تومان در سال جاری رسید.
وی افزود : همچنین در ۱۱ ماه گذشته ۶۲ هزار تن کیوی به ارزش ۲۴۹ میلیارد تومان از مازندران صادر شد در حالی که سال گذشته تنها حدود ۲ هزار تن کیوی به ارزش پنج میلیارد تومان صادر شده بود.
حاتم نژاد گفت : صادرات محصولات شیلاتی و آبزیان استان نیز از چهار میلیارد تومان سال گذشته به ۱۱ میلیارد تومان و به لحاظ وزنی نیز از ۲ هزار و ۴۵۱ تن به ۶۰ هزار تن افزایش یافت.
وی افزود: فرآورده های لبنی نیز ۱۲۰ هزار تن به ارزش ۱۳۸ میلیارد تومان و در حوزه گل و گیاه هم ۱۰ میلیارد تومان با وزن ۸۷۷ تن در ۱۱ ماه گذشته صادرات داشتیم .
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران گفت : محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای عراق ، روسیه ، افغانستان ، ترکمنستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، قزاقستان و ارمنستان صادر شده است.