استاندار مازندران جلب و حمایت از سرمایه گذاری را برنامه مهم استانداری برای شکوفایی اقتصادی تلقی کرد و گفت: جلب و جذب سرمایه گذاران در حوزه های مختلف استان باید از سوی مدیران جدی گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در نشست ویدئوکنفرانسی با فرمانداران سراسر استان گفت: سرمایه گذاری صنعتی بویژه سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و زیربخش های آن با جدیت دنبال و حمایت شود.
وی اشتغال را از دغدغه های اساسی استان توصیف کرد و افزود: وظیفه مدیران است که در مقابل بیکاری احساس مسئولیت کنند و برای مقابله با ان تلاش نمایند.
استاندار مازندران با تاکید بر فعالیت بیشتر فرمانداران در جذب تسهیلات اشتغالزایی گفت: این تسهیلات برای ایجاد اشتغال فرصت خوبی است و تسهیلات ۹ درصدی برای بافت فرسوده نیز جدی پیگیری شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با توجه به در پیش بودن نوروز و حضور میلیونی گردشگران در استان بر نظارت مجدانه بر بازار و کنترل قیمت ها تاکید کرد.
**نشاط اجتماعی به زندگی مردم اولویت کاری مسئولان باشد
استاندار مازندران امید و نشاط اجتماعی را از ضرورت های جامعه امروز برشمرد و افزود: توسعه ورزش همگانی در قالب های مختلف در راستای افزایش نشاط اجتماعی و ارتقا سلامت از سوی فرمانداران و بخشداران جدی گرفته شود.
حسین زادگان سلامت و نشاط اجتماعی را از اولویت های خود و یک ضرورت دانست و یادآور شد: ورزش همگانی برای اقشار مختلف جامعه در طول سال استمرار داشته باشد و در قالب یک برنامه پیگیری شود.
وی با بیان این که فقط در سایه جلب مشارکت مردم و استفاده از توانمندی نهادهای اجتماعی می توان بر مسایل فائق آمد و در پیشبرد امور توفیق یافت، عنوان کرد: تشکل های مردم نهاد اساس اجرای برنامه های توسعه ای در دنیای معاصر هستند و باید با افزایش کمی و کیفی سمن ها و ساماندهی و تشکل بخشی به آن ها بویژه سمن های تخصصی زمینه را برای همکاری دولت و مردم فراهم کرد.
استاندار مازندران با تاکید بر این که سازمان دانش آموزی به عنوان بزرگترین سمن حوزه دانش آموزی جدی گرفته شود، اظهار داشت: دانش آموزان باید در چهار سمن مختلف عضو شوند تا گستره فعالیت این تشکل ها فراگیر شود و زمینه های پرورش دانش آموزان برای فعالیت در سمن ها فراهم گردد.
**اجرای طرح مازندران پاک، از هشتم اسفند در سراسر استان
حسین زادگان تاکید کرد که برای اجرای طرح مازندران پاک همه نهادها، دستگاه ها، شهرداری ها، مردم و سمن ها و رسانه هاپای کار بیایند.
نماینده عالی دولت در استان اعلام کرد: اجرای طرح مازندران پاک ۸ اسفند ماه ۹۷ بطور همزمان در سراسر استان آغاز می شود و ضرورت دارد از ظرفیت سمن ها در اجرای این طرح به شکل ویژه استفاده شود.
گفتنی است که بر اساس طرح مازندران پاک قرار است که همه دستگاهها به همراه مردم به مدت یکسال استان را عاری از زباله نگهدارند.
در نشست ویدئوکنفرانسی استاندار مازندران با فرمانداران سراسر استان هم چنین تعدادی از مدیران دستگاه ها و معاونین استانداری نیز حضور داشتند.
استان مازندران با وسعت حدود ۲۴ هزار کیلو مترمربع حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. بخش عمده مساحت استان پوشیده از جنگل و مرتع است و لذا طبیعت ان به شدت در برابر الودگیهای مختلف بویژه زباله شکننده است. حضور میلیونی مسافران در ایام تعطیلات می طلبد تا راههای جدیدی برای کنترل، کاهش و جمع اوری زباله ها در مازندران یافته شود.