رئیس پارک علم و فناوری مازندران اعلام کرد : امسال تعداد ۵۰ اختراع جدید از میان ۱۰۰ اختراع رسیده به این پارک، پس از بررسی از سوی هیات داوران مورد تائید قرار گرفت.

علی معتمدزادگان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود: این تعداد اختراع از سوی جوانان و نخبگان استان برای تائید به پارک علم و فناوری مازندران ارسال شده است.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد دیگر این اختراعات از سوی هیات داوران رد شده، گفت: بیشتر این اختراعات در حوزه کشاورزی و دستگاههای مربوط به آن، ساخت دستگاههای الکترونیکی، صنایع غذایی، شیمی، بیوشیمی و زیست فناوری بوده است.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران از افزایش ۲ برابری تقاضا برای حضور در زیر مجموعه پارک علم و فناوری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: پارک علم و فناوری با توجه به زیر ساخت های همچون تامین فضا و انرژی لازم شرکت های دانش بنیان موجب افزایش انگیزه این شرکت ها برای حضور در این پارک شده است.
وی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در مازندران و تولید حدود ۴۰۰ محصول از سوی این شرکت ها افزود: در حال حاضر فضای زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان ۵ هزارمتر مربع است که بدنبال افزایش ان تا ۱۰ هزار مترمربع هستیم.
معتمدزادگان خاطرنشان کرد: به زودی عملیات اجرایی ساخت پردیس پارک علم و فناوری مازندران با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد تومان و با زیربنای پنج هزارمترمربع در زمینی به مساحت ۲ و نیم هکتار در ساری آغاز می شود تا با ساخت ساختمان چند منظوره در این پردیس شاهد افزایش تولید ثروت از طریق علم و فناوری باشیم.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران همچنین از گردش مالی ۱۳۳ میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان مازندرانی در سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به نقش بسزای شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: افزایش بسترهای لازم برای فعالیت این شرکت ها علاوه بر اشتغالزایی افراد دانش آموخته در درآمدزایی پایدار و گردش مالی اقتصادی استان به ویژه در سالهای آینده نیز موثر خواهد بود.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: هم اکنون یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در شرکت های دانش بنیان استان در مجموعه پارک علم و فناوری مازندران اشتغال دارند.
براساس اعلام رئیس اداره ثبت اختراع و مالکیت معنوی ایران، بطور میانگین سالانه ۱۳ تا ۱۵ هزار اظهارنامه اختراعات در کشور ثبت می شود که بعد از بررسی و غربالگری، حدود یک سوم تا یک چهارم آن ثبت نهایی می شود و ایران به لحاظ ثبت اختراع جزء ۲۰ کشور جهان محسوب می شود.
مازندران دارای یک پارک علم و فناوری و ۱۲ مرکز رشد است که چهار مرکز آن از جمله ساری ، آمل ، نوشهر و سیمرغ مستقیم زیر مجموعه پارک علم و فناوری فعالیت دارند.