دامپزشکی استان مازندران در ایام الله دهه فجر با اعزام اکیپ های عملیاتی مبارزه با بیماریهای دامی به روستاهای دوردست و محروم ۳۵هزارو ۶۵۷ راس دام سبک و سنگین را رایگان علیه بیماریهای دامی واکسینه کرد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت از این تعداد دام ۱۵هزار و ۲۶ راس دام سنگین و ۲۰هزارو ۶۳۱ راس دام سبک علیه بیماریهای بروسلوز، لمپی اسکین، تب برفکی ، شاربن و سایر بیماریهای دامی تحت پوشش عملیات واکسیناسیون قرار گرفتند.
دکتر حسین رضوانی با اشاره به سمپاشی اماکن دامی به عنوان یکی از اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی در مقابل بروز و شیوع برخی از بیماریهای دامی ادامه داد: درایام دهه فجر بر اساس برنامه ریزی بعمل آمده ۴۳هزارو ۷۹۰ مترمربع از جایگاه نگهداری دام و چهار هزارو ۷۱۳ راس دام با انجام سمپاشی علیه انگل های خارجی ایمن شدند.
وی برگزاری دوره های آموزشی – ترویجی برای روستائیان را از دیگر اقدامات دامپزشکی مازندران در ایام دهه فجر عنوان کرد و گفت: با حضور کارشناسان بخش دولتی در مدارس و مساجد روستاها و برگزاری ۳۸ دوره آموزشی – ترویجی یکهزارو ۳۱۳ نفر با بیماریهای مشترک بین انسان و دام آشنا شدند و راه های مقابله با این بیماریهای را فرا گرفتند.
رضوانی از دیگر اقدامات دامپزشکی مازندران در ایام دهه فجر امسال را اجرای طرح ویزیت رایگان دامها در روستاهای محروم و دورافتاده برشمرد و افزود: در اجرای این طرح با استفاده از توان تخصصی همکاران بخش دولتی و افراد بخش خصوصی داوطلب،تعداد ۳۷۵ راس دام به صورت رایگان ویزیت شدند.
مازندران با داشتن ۶۵۰ هزار راس دام سنگین و افزون بر ۲ میلیون راس دام سبک رتبه نهم تولید گوشت قرمز کشور را دارد.