استاندار مازندران از پارک موزه دفاع مقدس به عنوان بازگو کننده ناگفته های هشت سال جنگ تحمیلی یاد کرد و گفت: دفاع مقدس ما علاوه بر بعد نظامی، دارای ابعاد دیگری مانند بعد فرهنگی و سیاسی و غیره هم بوده که باید در پارک موزه های دفاع مقدس منعکس شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان در جلسه هیات امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان افزود : پارک موزه دفاع مقدس مازندران که در ساری در حال احداث است یادگاری از دوران حماسه آفرینی های ملت ایران به شمار می رود.
وی ادامه داد: باید در این پارک موزه نشان داده شود که چگونه در دوران دفاع مقدس با سلحشوری و رشادت بهترین فرزندان این آب و خاک تجاوز دشمنان ناکام ماند و تمامیت ارضی کشور حفظ شد.
استاندار مازندران با اشاره به این که نمادهای ایستادگی در دوران هشت سال دفاع مقدس و نشانه هایی از یادگاران شهدای گرانقدر آن ایام را می توان در این پارک موزه شاهد و ناظر بود، گفت: پارک موزه های دفاع مقدس در انتقال ارزش ها و آموزه های شهدا برای جوانانی که جنگ و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند بسیار موثر است و در کنار سایر تلاش های هنری نظیر فیلم و سینما راه اندازی این باغ موزه ها می تواند گامی موثر در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باشد.
وی اضافه کرد: ناگفته های جنگ بسیار زیاد است و باید بتوانیم از ابزار هنر برای معرفی و انتقال آن به مردم سایر نقاط کشور و همچنین نسل های جدید استفاده کنیم.
نماینده عالی دولت در مازندران از پارک موزه دفاع مقدس به عنوان یک جاذبه فرهنگی و گردشگری برای استان نام برد و گفت: تکمیل این پروژه می‌تواند فرصت مناسب برای جذب گردشگر و زمینه غنی سازی اوقات فراغت در میان جوانان را فراهم کند.
وی دفاع مقدس مقطعی مهم و درخشان در تاریخ ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: باید تمامی ناگفته های دوران دفاع مقدس به جامعه انتقال یابد.
استاندار مازندران همچنین با اشاره به اهمیت اعزام کاروان راهیان نور در کشور، گفت: اردوهای راهیان نور عامل مهمی در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند.
وی هدف این اردوها را پاسداشت ارزش های دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا، اخلاص، روحیه جهادی و انتقال این ارزش ها به نسل جدید عنوان کرد و افزود: اعزام کاروان راهیان نور و اهمیت آن به‌ ویژه برای جوانان جزو الزامات فرهنگی می باشد، چرا که دانشجویان را با فرهنگ دفاع مقدس و شهدا بیشتر آشنا می‌ کند.
حسین زادگان ادامه داد: یکی از توطئه هایی که استکبار برای مهار انقلاب انجام داد، تحمیل هشت سال جنگ نابرابر برای انقلاب اسلامی بود.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بسیاری از جوانان در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته و با جانفشانی از آرمان ها و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند، افزود: باید تلاش کنیم این فرهنگ از بین نرود و نسل های بعدی انقلاب نیز با ایثارگری ها و جانفشانی های شهدای گرانقدر آشنا شوند و با آرمان های شهدا میثاق ببندند.