اغلب آنها در ایران به دنیا آمدند و بعدا به خارج از کشور رفته و آنجا مدارج ترقی را طی کرده و هم اکنون چهره های موفق و تاثیرگذاری هستند اما ملیت و پیشینه ایرانی خود را فراموش نکرده اند و مفتخرند که خون ایرانی در رگ هایشان جاری است.

 انوشه انصاری 16 انوشه انصاری در تاریخ 21 شهریور 1345 در شهر مشهد به دنیا آمد. امروزه او را به عنوان یک مهندس موفق ایرانی-آمریکایی و بنیانگذار و رئیس مجموعه پرودیا سیستم می شناسند. قبل از پرداختن به ایده ی پرودیا سیستم، انوشه به عنوان یکی از بنیانگذاران و رئیس هیئت مدیره ی تلکام تکنولوژیز موفقیت های فراوانی در بازار تجارت آمریکا به دست آورده بود. اما میل به پیشرفت در وجود او خاموش شدنی نبود. در سال 2001 و در یک معامله سهام، انوشه در حدود 11 میلیون از سهام شرکت سونوس را به دست آورد و به این ترتیب موفق شد پست مدیر عاملی و مدیر اجرایی دایره هوش مصنوعی شرکت سونوس را به دست آورد. موفقیت بعدی انوشه انصاری در سال 2006 رقم خورد و او به عنوان یکی از بنیان گذاران و رئیس هیئت مدیره ی مجموعه ی پرودیا سیستم، بار دیگر نام خود را بر سر زبان ها انداخت. جالب است بدانید انوشه انصاری همچنین اولین زنیست که با سرمایه خود به فضا رفته است و در کل او چهارمین انسانیست که با سرمایه خود موفق به خارج شدن از جو زمین شده است.

انوشه انصاری ۱۶ انوشه انصاری در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۴۵ در شهر مشهد به دنیا آمد. امروزه او را به عنوان یک مهندس موفق ایرانی-آمریکایی و بنیانگذار و رئیس مجموعه پرودیا سیستم می شناسند. قبل از پرداختن به ایده ی پرودیا سیستم، انوشه به عنوان یکی از بنیانگذاران و رئیس هیئت مدیره ی تلکام تکنولوژیز موفقیت های فراوانی در بازار تجارت آمریکا به دست آورده بود. اما میل به پیشرفت در وجود او خاموش شدنی نبود. در سال ۲۰۰۱ و در یک معامله سهام، انوشه در حدود ۱۱ میلیون از سهام شرکت سونوس را به دست آورد و به این ترتیب موفق شد پست مدیر عاملی و مدیر اجرایی دایره هوش مصنوعی شرکت سونوس را به دست آورد. موفقیت بعدی انوشه انصاری در سال ۲۰۰۶ رقم خورد و او به عنوان یکی از بنیان گذاران و رئیس هیئت مدیره ی مجموعه ی پرودیا سیستم، بار دیگر نام خود را بر سر زبان ها انداخت. جالب است بدانید انوشه انصاری همچنین اولین زنیست که با سرمایه خود به فضا رفته است و در کل او چهارمین انسانیست که با سرمایه خود موفق به خارج شدن از جو زمین شده است.

مونا جراحی 39 نام پروفسور مونا جراحی به عنوان یکی از برجسته ترین دانشمند، فیزیکدان، ریاضی دان و محققان ایران و جهان مطرح می شود. این پروفسور دانشگاه الکترونیک تراهرتز میشیگان، متولد ایران است. پروفسور مونا جراحی یکی از جوان ترین استادیاران در رشته مهندسی الکترونیک و کامپیوتر دنیاست. او در حال حاضر در آزمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر دپارتمان علوم دانشگاه میشیگان مشغول فعالیت است.

مونا جراحی ۳۹ نام پروفسور مونا جراحی به عنوان یکی از برجسته ترین دانشمند، فیزیکدان، ریاضی دان و محققان ایران و جهان مطرح می شود. این پروفسور دانشگاه الکترونیک تراهرتز میشیگان، متولد ایران است. پروفسور مونا جراحی یکی از جوان ترین استادیاران در رشته مهندسی الکترونیک و کامپیوتر دنیاست. او در حال حاضر در آزمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر دپارتمان علوم دانشگاه میشیگان مشغول فعالیت است.

رکسانا ورزا 32 رکسان در حال حاضر مسئولیت فعالیت های استارت آپی شرکت مایکروسافت در کشور فرانسه است و در عین حال مسئولیت اداره برنامه های بیز اسپارک و مایکروسافت ونچرز را به عهده دارد. جالب است بدانید در سال 2013 نام رکسانا ورزا هم در لیست 30 زن پیشگام در تکنولوژی که توسط بیزینس اینسایدر تهیه شده بود، قرار گرفت. رکسان پیش از پیوستن به غول رایانه ای دنیا، مایکروسافت، سابقه کار برای چند استارت آپ اروپایی را در کارنامه دارد. او همچنین مدتی ویراستار نسخه فرانسوی تک کرانچ بوده است. البته همه این فعالیت ها درک درستی از شوق پیشرفت رکسانا به شما نخواهد داد. رکسانا ورزا تری لینگوال است ( مسلط به 3 زبان )، عضوی از انجمن درمان صرع است و از دانشگاه های یو سی ال ای ، ساینس پو پاریس و دانشگاه اقتصاد لندن موفق به کسب مدرک آکادمیک شده است.

رکسانا ورزا ۳۲ رکسان در حال حاضر مسئولیت فعالیت های استارت آپی شرکت مایکروسافت در کشور فرانسه است و در عین حال مسئولیت اداره برنامه های بیز اسپارک و مایکروسافت ونچرز را به عهده دارد. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۳ نام رکسانا ورزا هم در لیست ۳۰ زن پیشگام در تکنولوژی که توسط بیزینس اینسایدر تهیه شده بود، قرار گرفت. رکسان پیش از پیوستن به غول رایانه ای دنیا، مایکروسافت، سابقه کار برای چند استارت آپ اروپایی را در کارنامه دارد. او همچنین مدتی ویراستار نسخه فرانسوی تک کرانچ بوده است. البته همه این فعالیت ها درک درستی از شوق پیشرفت رکسانا به شما نخواهد داد. رکسانا ورزا تری لینگوال است ( مسلط به ۳ زبان )، عضوی از انجمن درمان صرع است و از دانشگاه های یو سی ال ای ، ساینس پو پاریس و دانشگاه اقتصاد لندن موفق به کسب مدرک آکادمیک شده است.

 مریم میرزاخانی 35 مریم میرزاخانی، ریاضی دان ایرانی، پیش از مرگ در کشور آمریکا مشغول به فعالیت بود. در روز یک سپتامبر 2008 مریم میرزاخانی به عنوان پروفسور ریاضیات در دانشگاه استانفورد شروع به فعالیت کرد. در سال 2014 مریم به عنوان اولین زن در جهان و همچنین اولین ایرانی موفق به کسب مدال فیلدز شد. بد نیست بدانید مدال فیلدز پر ارزش ترین جایزه در زمینه ریاضیات است و در جوامع علمی معتبر دنیا اعتباری منحصر به فرد دارد. اعضای هیئت تصمیم گیرنده ی فیلدز به خاطر فعالیت ها و مطالعات او در زمینه تئوری تچ مولر، هندسه هذلولی، تئوری ارگودیک و همچنین هندسه ی سیمپلکتیک مریم میرزاخانی را شایسته کسب مدال فیلدز دانستند. بی شک مرگ ریاضی دان بزرگ ایرانی ضربه ای جبران ناپدیر به پیکره علم بشر در زمینه ریاضیات خواهد زد.

مریم میرزاخانی ۳۵ مریم میرزاخانی، ریاضی دان ایرانی، پیش از مرگ در کشور آمریکا مشغول به فعالیت بود. در روز یک سپتامبر ۲۰۰۸ مریم میرزاخانی به عنوان پروفسور ریاضیات در دانشگاه استانفورد شروع به فعالیت کرد. در سال ۲۰۱۴ مریم به عنوان اولین زن در جهان و همچنین اولین ایرانی موفق به کسب مدال فیلدز شد. بد نیست بدانید مدال فیلدز پر ارزش ترین جایزه در زمینه ریاضیات است و در جوامع علمی معتبر دنیا اعتباری منحصر به فرد دارد. اعضای هیئت تصمیم گیرنده ی فیلدز به خاطر فعالیت ها و مطالعات او در زمینه تئوری تچ مولر، هندسه هذلولی، تئوری ارگودیک و همچنین هندسه ی سیمپلکتیک مریم میرزاخانی را شایسته کسب مدال فیلدز دانستند. بی شک مرگ ریاضی دان بزرگ ایرانی ضربه ای جبران ناپدیر به پیکره علم بشر در زمینه ریاضیات خواهد زد.

 ترانه رضوی 38 به هیچ وجه تصور نکنید ترانه رضوی یک پزشک معمولیست. ترانه مسئول سلامت کارکنان شرکت گوگل در مرکز فرماندهی گوگل واقع در کالیفورنیاست. ترانه رضوی علاوه بر کار برای گوگل، در زمینه تاثیر تکنولوژی های نو بر سلامتی و به طور کلی تر فعالیت های پیشگیرانه مشغول مطالعه و تحقیق است.

ترانه رضوی ۳۸ به هیچ وجه تصور نکنید ترانه رضوی یک پزشک معمولیست. ترانه مسئول سلامت کارکنان شرکت گوگل در مرکز فرماندهی گوگل واقع در کالیفورنیاست. ترانه رضوی علاوه بر کار برای گوگل، در زمینه تاثیر تکنولوژی های نو بر سلامتی و به طور کلی تر فعالیت های پیشگیرانه مشغول مطالعه و تحقیق است.

ثریا دارابی 33 ثریا دارابی را امروزه به عنوان یکی از بنیانگذاران برند زدی می شناسند. برندی که در حوزه فشن با تمرکز بر منشاء مواد اولیه محصولات نامش را بر سر زبان ها انداخته است. ثریا فعالیت حرفه ایش را در نیویورک تایمز آغاز کرد و همان جا بود که تغیرات مداوم فناوری های دیجیتال نظرش را جلب نمود. ثریا دارابی به مرور توانست به عنوان تهیه کننده خبر با رسانه هایی مانند فیسبوک، توییتر و یوتیوب همکاری کند و این در حالی بود که همزمان در بسیاری از استارت آپ های کوچک و بزرگ فعالیت می کرد. ثریا از دانشگاه جئورجیا مدرک هنر دارد و در حال حاضر در بوستون زندگی می کند.

ثریا دارابی ۳۳ ثریا دارابی را امروزه به عنوان یکی از بنیانگذاران برند زدی می شناسند. برندی که در حوزه فشن با تمرکز بر منشاء مواد اولیه محصولات نامش را بر سر زبان ها انداخته است. ثریا فعالیت حرفه ایش را در نیویورک تایمز آغاز کرد و همان جا بود که تغیرات مداوم فناوری های دیجیتال نظرش را جلب نمود. ثریا دارابی به مرور توانست به عنوان تهیه کننده خبر با رسانه هایی مانند فیسبوک، توییتر و یوتیوب همکاری کند و این در حالی بود که همزمان در بسیاری از استارت آپ های کوچک و بزرگ فعالیت می کرد. ثریا از دانشگاه جئورجیا مدرک هنر دارد و در حال حاضر در بوستون زندگی می کند.

پریسا تبریز 31 پریسا تبریز، متخصص ایمنی رایانه در سال 1361 به دنیا آمد. پریسا در حال حاضر با لقب شاهدخت ایمنی در بخش ایمنی نرم افزار گوگل کروم و برای شرکت گوگل کار می کند. جالب است بدانید مجله فوربس نام پریسا را در لیست 30 پیشگام زیر 30 سال در زمینه تکنولوژی قرار داده است. پریسا که مادری لهستانی-آمریکایی و پرستار دارد و پدرش یک پزشک ایرانیست تقریبا بلافاصله پس از فارغ التحصیلی جذب شرکت گوگل شد.

پریسا تبریز ۳۱ پریسا تبریز، متخصص ایمنی رایانه در سال ۱۳۶۱ به دنیا آمد. پریسا در حال حاضر با لقب شاهدخت ایمنی در بخش ایمنی نرم افزار گوگل کروم و برای شرکت گوگل کار می کند. جالب است بدانید مجله فوربس نام پریسا را در لیست ۳۰ پیشگام زیر ۳۰ سال در زمینه تکنولوژی قرار داده است. پریسا که مادری لهستانی-آمریکایی و پرستار دارد و پدرش یک پزشک ایرانیست تقریبا بلافاصله پس از فارغ التحصیلی جذب شرکت گوگل شد.

کریستین امانپور 37 کریستین امانپور به عنوان یک مجری تلویزیونی و ژورنالیست ایرانی-بریتانیایی شناخته می شود. کریستین مسئولیت اجرای یک برنامه ی مصاحبه محور شبانه در شبکه سی ان ان را به عهده دارد. او همچنین به عنوان گوینده ی خبر در بخش جهانی شبکه خبری ای بی سی فعالیت می کند.

کریستین امانپور ۳۷ کریستین امانپور به عنوان یک مجری تلویزیونی و ژورنالیست ایرانی-بریتانیایی شناخته می شود. کریستین مسئولیت اجرای یک برنامه ی مصاحبه محور شبانه در شبکه سی ان ان را به عهده دارد. او همچنین به عنوان گوینده ی خبر در بخش جهانی شبکه خبری ای بی سی فعالیت می کند.

ماریا خرسند 36 ماریا خرسند با مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم رایانه ای، در حال حاضر به عنوان مدیر ارشد اجرایی در شرکت اسوریجز تکنیسکا ی کشور سوئد مشغول به فعالیت است. ماریا همچنین از سال 2001 به عنوان مدیر عامل کمپانی فناوری های شنیداری اریکسن و از سال 2004 به عنوان رئیس بازار مالی تکنولوژی

ماریا خرسند ۳۶ ماریا خرسند با مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم رایانه ای، در حال حاضر به عنوان مدیر ارشد اجرایی در شرکت اسوریجز تکنیسکا ی کشور سوئد مشغول به فعالیت است. ماریا همچنین از سال ۲۰۰۱ به عنوان مدیر عامل کمپانی فناوری های شنیداری اریکسن و از سال ۲۰۰۴ به عنوان رئیس بازار مالی تکنولوژی “او ام ایکس” شناخته می شود.

 رکسانا مصلحی 34 رکسانا مصلحی در رشته ژنتیک اپیدمیولوژی موفق به اخذ مدرک پی اچ دی شده است. رکسانا که متولد ایران و بزرگ شده ی کاناداست در حال حاضر به عنوان پروفسور در دانشگاه ایالت نیویورک فعالیت می کند. این زن موفق ایرانی علاوه بر تدریس کورس های تخصصی ژنتیک در دانشگاه، در حال انجام تحقیقاتی بر نقش وراثت در بیماری ها و همچنین تاثیر فعل و انفعالات محیط های ژنی بر بالا رفتن شانس توسعه بیماری ها می باشد.

رکسانا مصلحی ۳۴ رکسانا مصلحی در رشته ژنتیک اپیدمیولوژی موفق به اخذ مدرک پی اچ دی شده است. رکسانا که متولد ایران و بزرگ شده ی کاناداست در حال حاضر به عنوان پروفسور در دانشگاه ایالت نیویورک فعالیت می کند. این زن موفق ایرانی علاوه بر تدریس کورس های تخصصی ژنتیک در دانشگاه، در حال انجام تحقیقاتی بر نقش وراثت در بیماری ها و همچنین تاثیر فعل و انفعالات محیط های ژنی بر بالا رفتن شانس توسعه بیماری ها می باشد.
برترین ها