ونگ وا/ سید مهدی احمدی شهردار نکا در کنفرانس خبری به تشریح آخرین وضعیت پروژه های ۱۴ گانه شهرداری نکا که قرار بود دراین دوره اجرایی شود پرداخت.

شهردار نکا اولین پروژه ای را که قول افتتاح آن را در دوره خودش داده بود تکمیل ۳۰ متری و پل آزادگان بود وی گفت ساخت پل آزادگان و تملک و آزادسازی ۲۶ پلاک زمین و منزل بود که جمعا با هزینه ای بالغ بر ۱۶٫۱ میلیارد تومان به اتمام رسید ک از این میزان ۵٫۵ میلیارد برای احداث پل و مابقی برای تملک و آزاد سازی هزینه شده است. وی گفت برای آزاد سازی فاز چهارم ۳۰ متری نکا از مسجد النبی ترک محله تا میدان امام حسین به ۱۸۰۰۰ متر آزاد سازی نیاز داریم تاکنون ۱۲۰۰ متر آزاد سازی شد پیش بینی میشود در سال ۹۸ همه آن آزاد سازی شود.

پروژه ممیزی املاک و ابنیه شهر از دیگر پروژه هایی بود که احمدی شهردار نکا قولش را داد. وی گفت برای اجرای آن کارهای قانونی انجام شد شهر به چهار قسمت تقسیم شد بخشی از مغایرت ها تشخیص داده شد و به کمسیون ماده ۱۰۰ معرفی شد و پیش بینی می شود تا سال ۹۸ اجرایی می شود.

اجرای طرح تفصیلی شهر از دیگر وعده های شهردار بود که کارهای اولیه انجام شد طرح تهیه و به کمسیون ماده ۵ ارسال شد قرار شد بزودی جلسه آن تشکیل شود

مجتمع صنعتی شهید گرائیلی از دیگر پروژه های مهم این دوره بود که شامل کارخانه آسفالت سنگ شکن،موزائیک سازی، بچینگ  آزمایشگاه بتن و… که با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومانی منبع درامد برای شهرداری شود تاکنون بخشی از آن آماده بهره برداری بوده و بخش دیگر در  تا سال آینده تکمیل می شود.

زیبا سازی ساختمان شهرداری و نمازخانه از جمله پروژه های مطرح شده بود که در ابتدا انجام شده است

شهردار نکا ساماندهی زباله و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را از دیگر برنامه های اعلام شده خود دانست که  طرح تفکیک زباله مصوبه از شورا آماده شد و بزودی اجرایی می شود. وی همچنین گفت در مرکز دفن زباله شهرداری کارهای خوبی انجام داد و اکنون مرکز دفن زباله نکا یکی از بهترین مراکز دفن استان است.

پروژه ساماندهی آرامستان شامل احداث دیوار سردرب و ساخت مجتمع تجاری و غسالخانه بوده که با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد در حال اجراست

سید مهدی احمدی نورپردازی و زیباسازی سطح شهر را از دیگر وعده های خود عنوان کرد و افزود حدود ۷۰ درصد کارها انجام شده و ۳۰ درصد دیگر شامل نورپردازی پل ورودی شهر، پل مرکز شهر و… اجام می شود.

توسعه فضای سبز نکا از دیگر وعده های شهردار بود که در این کنفرانس خبری گفت در دست اجراست.

تکمیل پارک جنگلی قرمرض که تاکنون با صرف ۱٫۵ میلیارد اعتبار بخش از کارها انجام شد با توجه به تورم و افزایش قیمت ها قرار است در غالب اخذ وام  آن را تکمیل نماییم.

ساماندهی ورودی شهر و اجرای دروازه قرآن از دیگر وعده های شهردار بود که شهردار در این خصوص گفت این طرح بصورت یک پکیج شامل فضای سبز، آلاچیق، سرویس بهداشتی، ساماندهی چشمه بادو، نمازخانه و اجرای دروازه قرآن بود برای اجرای آن پیمانکار گرفتیم شروع کردیم بعد بحث هدایت آبهای سطحی منطقه بوجود آمد مجبور شدیم کانالهای عمیق تری اجرا نماییم  و اکنون سقف قرارداد پیمانکار تمام شد و با مصوبه شورا قرار شدفاز بعدی را مناقصه و اجرایی شود.

ساماندهی رودخانه و سد لاستیکی از جمله وعده های شهردار احمدی بود که وی دلیل تعویق اجرای آن را شرکت آب منطقه ای دانست که و گفت با مذاکراتی که داریم مشکل سد لاستیکی در خال برطرف شدن و بزودی سد به بهره برداری می رسد و برای رودخانه و حریم هم آب منطقه ای قول همکاری داده امیدواریم این طرح اجرایی شود.

شهردار نکا یکی از دلایل کند پیش رفتن پروژه ها در ماههای اخیر را مشکلات ارزی و گران شدن دانست و در پاسخ به سوالی درباره مشکلات پیش آمده شهردار با شورا در ماههای گذشته و کند شدن پروژه ها، آن را هم بی تاثیر ندانست.

وی درخصوص شایعات میزان بدهی بالای دوره مدیریت ۱۵ ماهه خودش گفت روزی که شهردار نکا شدم شهرداری حدود ۱۱ میلیارد تومان بدهی داشت اکنون با انجام این همه کار و اجرا پروژه های بزرگ تقریبا همان میزان ۱۱ میلیارد تومان بدهی شهرداری است و حدود ۳۰ میلیارد تومان طلب داریم که به لحاظ وضعیت مالی یکی از بهترین شهرداریهای استان هستیم.