استاندار مازندران گفت: مدیران دستگاههای دولتی استان سهم استانی را از بودجه ملی پیگیری کنند تا بتوانند حق و حقوق مازندران را از بودجه ملی بگیرند.

  احمد حسین زادگان روز شنبه در نشست شورای اشتغال استان افزود: سهم خواهی استان از بودجه ملی نیازمند آشنایی مدیران از لایحه بودجه سال آینده دارد و باید مدیران در این حوزه بیشتر فعال باشند.
وی گفت: حدود ۸۰ درصد از بودجه سنواتی در قالب ملی توزیع می شود که در اختیار وزارتخانه ها و سازمان های ملی است و باید سهم استانی از این بودجه دریافت شود.
رئیس شورای توسعه و برنامه ریزی مازندران اظهار داشت: حضور نمایندگان استان در کمیسیون تلفیق فرصت مناسبی است که بتوانیم سهم مازندران را از بودجه داشته باشیم.
** توجه به آب و فاضلاب در بودجه سال ۹۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران هم در این نشست گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده بیشترین توجه را به بخش آب و فاضلاب قرار داده است.
مفید غلامی راد افزود: اگر چه به سایر حوزه ها زیرساختی نیز توجه شد، ولی برای آب و فاضلاب دولت حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در لایحه بودجه بینی کرد که اولویت آن نیز به استان های شمالی کشور است.
وی گفت: باید تلاش شود در صورت تصویب این پیشنهاد دولت در مجلس شورای اسلامی بتوانیم سهم استان مازندران را دریافت کنیم تا عقب ماندگی استان در این حوزه جبران شود.
** اجرای ۷۰ پروژه اقتصاد مقاومتی
دبیر شورای برنامه ریزی استان مازندران گفت: در راستای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در این استان ۷۰ پروژه عملیاتی شد.
غلامی راد افزود: حدود ۴۰ پروژه باید برای سال جاری و بقیه برای دو سال آینده به بهره برداری برسد که حدود نیمی از پروژه های اقتصاد مقاومتی افتتاحی سال جاری از لحاظ پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد عقب است.
وی اظهارداشت: باید تلاش شود تا تمام پروژه های اقتصاد مقاومتی سهم سال ۹۷ تا پایان سال جاری در قالب پروژه ۱۰۰ روزه مدیریت جدید استانی به بهره برداری می رسد./ایرنا