مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز کشور بدون هیچ دغدغه انجام می شود، گفت: برغم تحریم های امریکا با پوشش بیمه ای مناسب ناوگان تجاری کشتیرانی، اجازه نداده‌ایم اختلالی در صادرات و واردات کشور به وجود آید.

به گزارش ایرنا، محمد سعیدی روز یکشنبه در حاشیه مراسم فارغ التحصیلی ۹۷ دانشجوی کشتیرانی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در جمع خبرنگاران افزود: با استفاده از ظرفیت ها و توانمندیهای داخلی با پوشش بیمه ای و رده بندی شناورهای تجاری مشکلی برای تردد شناورها در اب های بین المللی نداریم.
سعیدی افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین ناوگان تجاری در منطقه اجازه نداده اختلالی در صادرات و واردات کشور به وجود آید تا آثار تحریم های ظالمانه در زندگی مردم خود را نشان دهد.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص خرید ۱۰ فروند کشتی از کمپانی هیوندا اظهار داشت: با توجه به قرارداد سه سال پیش با کمپانی هیوندا هر ۱۰ فروند کشتی مورد نیاز خود را از این شرکت تحویل گرفتیم و هم اکنون همه آنان در ناوگان دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عملیاتی هستند.
وی تاکید کرد: ایران از نظر دانش علمی در صنعت حمل و نقل دریایی و ناوبری به خودکفایی رسیده است و تحریم‌های دشمنان و استکبار جهانی تاکنون در صنعت حمل و نقل دریایی کشور اثری نداشته است.
سعیدی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی در صنعت حمل و نقل دریایی یادآور شد: ۴ سال پیش حدود ۴۰۰ نفر پرسنل خارجی بر روی ناوگان کشتیرانی ما مشغول کار بودند اما با برنامه‌ریزی مناسبی که از سه سال پیش آغاز کردیم هم اکنون تعداد کارکنان خارجی کشتیرانی به کمتر از ۹۰ نفر رسیده است و در این سه سال ما موفق شدیم بیش از ۳۲۰ نفر از جوانان ایرانی را برای کار بر روی عرشه و سایر قسمت های مختلف کشتی های تجاری تربیت کنیم.
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی در خصوص رتبه بین المللی کشتیرانی ایران هم گفت: طبق گزارش موسسات بین المللی رده بندی ناوگان دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۵ در رتبه ۲۳ بوده در سال ۲۰۱۸ به سیزدهم جهان ارتقا پیدا کرده است.
به گفته وی، کشتیرانی جمهوری اسلامی دارای ۱۷۰ ناوگان تجاری با ظرفیتی بیش از ۵۳ میلیون تن است.
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین در آئین فارغ التحصیلی دانشجویان دوره سوم کشتیرانی در دانشگاه علوم دریایی نوشهر گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد تجارت جهانی با حمل و نقل دریایی است و ما همواره باید با تجهیز خود به آخرین فناوری‌های روز دنیا جوانان خود را برای مقابله با هرگونه اقدام استکبار جهانی آماده کنیم زیرا آنها با تحریم های هوشمندانه خود به دنبال فلج کردن نبض اقتصادی کشور هستند.
سعیدی افزود: جوانان، مدیران آینده ما هستند و این کشور همواره بر دوش این جوانان پایدار خواهد ماند و ایران در آستانه چهل سالگی قدرتمندتر از گذشته هم اکنون در حوزه‌ های تکنولوژی جز ۹ کشور برتر جهان است.
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه ایران به همت متخصصان جوان خود در حوزه نانو تکنولوژی جز هشت کشور جهان است گفت: در حوزه فناوری های هسته ای ایران جز ۹ کشور و در عرصه ماهواره‌ها جز ۷ یا ۸ کشور جهان است.
سعیدی اظهار داشت: این در حالی است که ما از هیچ کشوری کمک نگرفتیم و این نشان می دهد که جوانان ایران کار بزرگی را انجام داده اند.
وی گفت: هدف بزرگ استکبار و آمریکایی ها جنگ هوشمندانه علیه ملت بزرگ ایران است و برای انجام این کار آدم های زیادی را در اختیار گرفته اند اما در این هدف آنها هیچ وقت موفق نخواهند شد زیرا ملت ایران با تاریخ کهن خود همواره توانسته خود را سربلند نگه دارد.