مرکز مدیریت راههای مازندران اعلام کرد که هم اکنون تمامی محورهای مواصلاتی مازندران منتهی به پایتخت مه آلود است و بارش برف در محور کندوان و هراز نیز آغاز شده است.

کارشناس مرکز مدیریت راه مازندران صبح امروز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که بارش برف خفیف در محور کندوان حوالی پل زنگوله در استان مازندران تا گرماب در حوزه استان البرز در حال باریدن است و در محدوده هزارچم نیز مه غلیظ وجود دارد.
مهدی غلامیان افزود: در محور هراز نیز از سه راهی لاسم تا گالری امام زاده هاشم بارش برف همراه با مه غلیظ وجود دارد و وضعیت بخصوص در گردنه امامزاده هاشم جدی است و هر لحظه امکان آغاز بارش برف وجود دارد.
وی گفت: پدیده مه گرفتگی در تمامی محورهای استان مشاهده می شود و در محدوده های کوهستانی مه غلیظ گزارش شده که احتیاط بیشتر رانندگان را می طلبد.
غلامیان با بیان اینکه بارش خاصی در جاده های مواصلاتی مازندران مشاهده نمی شود، اعلام کرد که بر اساس اعلام هواشناسی موج جدید بارشی از بعد از ظهر و امشب تقویت شده و وارد استان می شود.
دمای هوا نیز امروز در ساری مرکز استان در گرم ترین ساعت به ۱۷ درجه و در سردترین ساعات به حدود ۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
اما بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران دما در مناطق کوهستانی امشب به زیر صفر خواهد رسید و در برخی مناطق به منفی ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد.
**رانندگان بدون زنجیر چرخ وارد محور های کوهستانی نشوند
غلامیان با اشاره به جدی بودن هشدار هواشناسی از بارش برف در محور های کوهستانی استان تاکید کرد: رانندگان اصلا بدون به همراه داشتن زنجیر چرخ وارد محور های کوهستانی بخصوص جاده های مواصلاتی مازندران با پایتخت نشوند.
وی همچنین از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری در جاده های استان به خصوص جاده های کوهستانی رانندگی کرده و حتما خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
کارشناس راهداری همچنین هشدار داد که به علت بارش باران و کاهش دما جاده های استان بشدت لغزنده است و از رانندگان خواست تا فاصله ایمن و همچنین هشیاری کامل را رعایت کرده و از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل نمایند.
هواشناسی مازندران اعلام کرد که ناپایداری جوی همراه با بارش برف و باران که با کاهش دما همراه است تا اواسط روز دوشنبه در این خطه شمال کشور ادامه دارد.