استاندارمازندران بر تسریع در اجرای پروژه های مصوب نخستین دور سفر کاروان دولت تدبیر و امید به این خطه شمال کشور که در مهرماه سال ۹۴ انجام شده تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمدحسین زادگان شنبه درنشست با مدیران ستادی استانداری بدون اشاره به زمان درپیش بودن دومین سفر کاروان دولت تدبیروامید به مازندران از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی مصوب این سفر تهیه کنند. ‎
کاروان تدبیر و امید در بیست و سومین سفر استانی خود ، بیستم مهر ۹۴به مازندران آمد و ۴۶ طرح عمرانی و زیرساختی را با اعتبار حدود ۹ هزار و۹۹۰ میلیارد ریال مصوب کرد که طبق آخرین گزارش سازمان مدیریت وبرنامه ریزی حدود ۹۰ درصد از این مصوبات اجرایی شد.
*** برگزاری نمایشگاه توانمندی مازندران
نماینده عالی دولت درمازندران بر برگزاری نمایشگاه توانمندی استان به عنوان یکی از اولویت های استانی تاکید کرد و خواهان بهره مندی از نظرات بخش خصوصی و فعالان اقتصادی موثر برای برپایی این نمایشگاه شد.
حسین زادگان مشاغل خانگی را در تقویت اشتغال بسیار با اهمیت تلقی کرد و عنوان داشت: مشاغل خانگی در روستاها از ظرفیت بیشتری برخوردار است و بویژه از توانمندی بانوان در روستاها برای مشاغل خانگی باید بیشتر استفاده شود.
وی لازمه توجه به مشاغل خانگی را تلاش برای بازاریابی کالاهای تولیدی در قالب این مشاغل دانست.
استاندار مازندران تهیه سند چشم انداز ۲۰۲۰ برای مازندران با محوریت گردشگری را ضروری دانست و خواهان اجرای پروژه های توسعه ای گردشگری شد.
وی با اشاره به بوم گردی به عنوان یکی از فرصت های اقتصادی و فرهنگی گفت: باید در ۱۱۰ روستای این استان طرح های بومی گردی اجرایی شود.
استاندار مازندران بهره گیری از ظرفیت هنرمندان ساکن در روستاها را از مزیت های طرح های بومی گردی دانست.
*** مردمی بودن برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
نماینده عالی دولت با اشاره به این که برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید اجتماع محور باشد و برنامه های جذاب و اثرگذار تدارک دیده شود، اظهار داشت: برنامه های چهلمین سال انقلاب برای همه لایه ها و طبقات اجتماعی و فرهنگی و شهرها و روستاها لحاظ شود.
حسین زادگان بر تشکیل کمیته ای برای رسیدگی فوری و موثر به مشکلات واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: اولویت بندی لازم برای حفظ اشتغال و تولید، مشکلات بانکی و … واحدهای دارای مشکل و توسعه واحدهای موفق صورت گیرد.
استاندار مازندران، نشست و گفتگوی مستمر با احزاب و رسانه ها را بسیار سازنده دانست و با تاکید بر این که باید این تعامل در برنامه مدیران قرار گیرد، یادآور شد: گفتگوی با احزاب و رسانه ها، فضای کار در استان را گسترش می دهد.
حسین زادگان با بیان این که نظارت بر بازار گسترش یابد و برای مردم محسوس باشد، تاکید کرد: اقدامات دستگاه ها و نهادها باید به تقویت امید اجتماعی منجر شود.