ونگ وا/ در پی درج مطلبی درخصوص اعتراض کشاورزان میاندرود بابت چشمه آب با دو ولیجی در سایت ونگ وا روابط عمومی شهرداری نکا در اقدام به جوابیه مطلب مذکور نمود که در ادامه می خوانید:

جوابیه شهرداری نکا در مورد اعتراض کشاورزان میاندرود بابت چشمه آب با دو ولیجی؛
▫️در این خصوص ابتدا بایستی به این نکته اشاره نمود که این چشمه در اختیار شهرداری نکا نیست و در اختیار آب منطقه ای می باشد، که بایستی حدود و ثغور چشمه را مشخص و سپس مجوز لازم جهت انجام عملیات عمرانی به شهرداری نکا داده شود.

▫️ در مرحله دوم این نکته قابل ذکر است که با اهالی و کشاورزان محترم توافق شد آب سطحی بالادست را از چشم عبور بدهیم و بعد از آن نسبت به بازسازی چشمه اقدام و پس از بازسازی تحویل اهالی محترم گردد.

▫️در این خصوص شهرداری اقدام به بستن قرارداد با پیمانکار نمود که بعد از برخورد با گرانی های اخیر و به وجود آمدن مشکلات اقتصادی در کشور پیمانکار درخواست پُلوس (افزایش قیمت پروژه) نمود، که متاسفانه به علت کمبود بودجه و مشکلات مالی قادر به ادامه همکاری نبودیم.

▫️همانطوری که بیان شد طبق توافق بایستی آب های سطحی بالا دست از چشم عبور کند و در غیر این صورت شهرداری هیچگونه تعهدی نسبت به ترمیم چشمه ندارد و احیای چشمه منوط به هدایت آب های سطحی بالا دست می باشد.

▫️ضمناً بایستی به این مهم توجه نمود که شهرداری نکا هیچ اقدام عملی عمرانی در خصوص چشمه و یا کانال تاکنون انجام نداده است، که آن اقدام موجب تخریب چشم شده باشد و چشم طبق روال گذشته وجود دارد و به مسیر قبلی خود ادامه می‌دهد.

▫️ در پایان به اطلاع عزیزان می رسانیم که با این حال شهرداری نکا این آمادگی را دارد در صورت توافق با آب منطقه ای و در صورتی که آبهای بالادست به سمت چشم هدایت شوند و از آنجا عبور کنند، طبق توافق به قول خود تا حد امکان عمل کند و این مکان را احیاء نماید.

?با تشکر روابط عمومی شهرداری نکا