مدتیست که شهرستان نکا به حالت«استندبای» به سر می برد. تنها فعالیتهای شهرداری این شهر قابل توجه بودکه چند وقتیست که ان هم متوقف شده است.
شش ماه از حضور عبدالجواد توحیدی مقدم در این شهرستان بعنوان فرماندار می گذرد. بنظر می رسد طی این شش ماه شهرستان حالت خواب و بیدار را سپری می کند. هرچند اتفاقات بین المللی، تحریم، رشد ناگهانی قیمت ارز و… به کل کشور شوک اقتصادی وارد کرده است. و از طرفی عدم تحقق بودجه های عمرانی کشور، استان و شهرستان در ماههای اخیر در شرایط اشاره شده بی تاثیر نبوده است.
اما مردم نکا از مدیران خود انتظاراتی دارند. فرماندار جدید نکا در مراسم معارفه خود سعی داشت خودش را مسلط تر به امورات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی نشان دهد. در آن روز گفت نکا را شهری نیمه صنعتی، نیمه کشاورزی و توریستی می بینم سعی می کنم آن را ارتقاء دهم و…
شش ماه گذشت اتفاق خاصی به چشم نیامد، بنظر می رسد فرماندار هنوز بر اوضاع مسلط نشده است، هنوز تازه وارد به نظر می رسد، مدیران نسبت به حوزه وظایفشان بی تفاوت تر شده اند، با بی تدبیری و لجاجت میان شهردار و اعضای شورای شهر حدود سه ماه شهر معطل شده است. هنوز چندصدایی دراین شهرستان بیداد می کند.
خبرنگاران شهرستان بعد از شش ماه هنوز منتظرند تا از برنامه ها و طرحهای فرماندار جدید برای توسعه نکا باخبرشوند. قرار نبود مدیران دکتر روحانی روزمرگی را پیش بگیرند و…
البته این تصورات نگارنده است، قطعا چنین نیست، شاید لازم باشد فرماندار بیشتر مسائل را با رسانه ها در میان بگذارد . بگذاریم از ایشان نظر بخواهیم. آقای فرماندار چه خبر؟

مجله هفت روز