استاندار مازندران گفت: این خطه از شمال به پیشرفت مورد انتظار و شایسته خود نرسیده است و بدانید آبادانی و شکوفایی استان باید به دست خودمان رقم بخورد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در دیدار اعضای اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان افزود: باید به صادرات محصولات کشاورزی، گردشگری، تقویت تولید و افزایش ارزش افزوده در استان با کار و تلاش اهتمام کرد.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری با نقش پذیری فعال بخش خصوصی محقق می شود ، ادامه داد: تعیین اولویت ها و توسعه بازرگانی داخلی و خارجی با همکاری بخش خصوصی ضروری است.
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه، ضرورت درک شرایط حساس کشور و لزوم همدلی و مشارکت همه آحاد جامعه در مقابله با دشمنان انقلاب، گفت: بخش خصوصی و دولتی همگام با نیازهای عمومی مردم و حاکمیت باید کار کنند.
حسین زادگان وجود سه بندر و فرودگاه و وجود راه آهن، دسترسی آسان دریایی به کشورهای شمال دریای خزر را به عنوان بازارهای هدف صادراتی فرصتی برای شکوفایی اقتصادی مازندران دانست و بیان داشت: مازندران کریدور شمال – جنوب، دارای زمین های مستعد، نیروهای انسانی خلاق، مبتکر و مردمی متحد است و با همگرایی و وفاق می تواند به شایستگی های خود دست پیدا کند.
استاندار مازندران با بیان این که موانع صادرات شناسایی و برطرف شود، از بخش خصوصی خواست تا انتظارات خود را مطرح کنند تا پیگیری جدی انجام شود.
وی با اشاره بر آسیب شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف فعالیت های اقتصادی، ارتقاء فعالیت های اعضاء اتاق بازرگانی استان، برگزاری آموزش های لازم و بهره گیری از ظرفیت تشکل ها مردم نهاد تاکید کرد و اظهار داشت: زمینه صادرات مرکبات مازندران باید فراهم شود.
استان مازندران با ۱۱۵هزار هکتار باغ مرکبات سالانه ۲میلیون و ۵۰۰هزار تن انواع مرکبات تولید می کند که رقم قالب پرتقال تامسون آن قابلیت صادرات دارد.
استاندار مازندران گفت: با تشکیل جلسات صرفا چیزی درست نمی شود، باید به صورت پروژه ای و عملیاتی وارد شویم و از تجار موفق دعوت و آنان را برای حضور فعالانه و موثر در بازار صادراتی تشویق کنیم.
در این جلسه عبدالله مهاجر رییس اتاق بازرگانی مازندران با آمادگی اتاق های بازرگانی و تعاون برای تحرک بخشی به حوزه صادرات اعلام کرد و گفت: بخش خصوصی آماده هرگونه همکاری برای تحقق اهداف توسعه ای برنامه های استانداری است.