در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران چه گذشت ؟+ حاشیه ها

 مراسم معارفه بیست‌وسومین استاندار مازندران با حضور وزیر کشور و مسؤولان استانی در استانداری مازندران برگزار شد.

   مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران با حضور مسؤولان وزارت کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران آغاز شده است.

پس  از معرفی محمد اسلامی استاندار سابق  مازندران به عنوان وزیر راه و شهرسازی، احمد حسین‌زادگان معاون سیاسی و امنیتی سابق استانداری مازندران به عنوان بیست‌وسومین استاندار مازندران معارفه شده است.

در این نشست ، نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم اظهار کرد: مسؤولیت‌ها سرجای خودشان هستند اما افراد تغییر می‌کنند؛ تاکنون تلاش‌های زیادی در استان انجام شده است.

آیت‌الله نورالله طبرسی تصریح کرد: مسؤولان ملی همان طور که استاندار را منصوب کردند به ایشان کمک کنند و زمینه رفع مشکلات استان را فراهم کنند.

وی از وزیر راه و شهرسازی هم درخواست کرد که با توجه به آشنایی که نسبت به وضعیت استان دارد، کمک کند که به نحو احسنت استاندار به وظایف خودش عمل کند.

طبرسی اضافه کرد: نمایندگان استان هم باید کاری کنند که استان مازندران به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: سمت و مسؤولیت امانت است و باید تلاش کنیم که از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد.

وی بیان کرد: بنیاد توسعه مازندران که توسط استاندار سابق راه‌اندازی شده است توسط استاندار جدید پیگیری شود تا مازندران به جایگاه واقعی خود برسد.

طبرسی با اعلام اینکه به استاندار مازندران باید کمک کنیم، گفت: همه مدیران و مسؤولان و دلسوزان در توسعه استان کمک کنند.

امام جمعه ساری اظهار کرد: مازندران یک استان سیاسی است، ظرفیت‌های مناسبی هم دارد باید تلاش کنیم که از این قابلیت‌ها در سایه وحدت به صورت مناسب استفاده کنیم.

وی گفت: استاندار مازندران از مسائل سیاسی پرهیز کند که این موضوع زمینه جلوگیری از پیشرفت استان را فراهم می‌کند.

طبرسی بیان کرد: باید با وحدت دلسوزی و مدیرت جهادی استان را به پیش ببریم.

 استاندار جدید همه جای استان را باید یکسان ببیند

آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: استاندار جدید همه جای استان را باید یکسان دیده و برای توسعه استان تلاش کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق مازندران که در طول مسؤولیت و مأموریت خود در استان امیدواری مناسبی ایجاد کرده بود، تصریح کرد: فرصت برای مردم استان محدود و برای ایشان مبارک بود به این معنی که دوست داشتیم بیشتر بماند ولی عمر مفید حضورشان در استان حدود یک‌سال و نیم بیشتر نبود؛  یکی از مشکلات استان نداشتن مدیریت ثابت و پایدار در استان است.

چرا وزیر کشور نیامد ؟

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور گفت: بنیاد توسعه استان که زمینه‌سازی شده است در مازندران مدیریت شود و عدم توسعه استان نیاز به آسیب‌شناسی جدی دارد.

بهرام سرمست هم در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران با اشاره به عدم رحمانی فضلی وزیر کشور در استان مازندران اظهار کرد: نمایندگان حضور ذهن دارند که بعد از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ۱۴ استاندار باید بازنشسته می شدند، وزارت کشور در طول این مدت ۱۶ تودیع و معارفه را شرکت کند، شرایط حضور در همه این تودیع و معارفه‌ها وجود نداشت.

وی بیان کرد: حضور یا عدم حضور در هر استانی باعث به وجود آمدن گلایه‌ها می‌شد به همین دلیل تصمیم گرفت که در هیچ استانی حضور پیدا نکرده است.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: استقبال مناسبی از مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران شده است، این جمع و تودیع و معارفه ویژگی منحصر به فردی دارد و این نشان می‌دهد که وحدت و همدلی مناسبی در استان ایجاد شده است.

این مسؤول تصریح کرد: مردم مازندران خوشحال هستند که دولت استاندار بومی را انتخاب کرده و استاندار سابق هم به کسوت وزیر راه و شهرسازی رسیده و حضور ایشان مایه خیر و برکت برای استان می‌شود.

سرمست درباره انتخاب حسین‌زادگان برای استانداری مازندران، معیارهایی از سوی وزارت کشور و دولت لحاظ شده است، افزود: تعامل سازنده با نمایندگان استان از دیگر ویژگی‌های استاندار مازندران است که در این استان از همراهی به خوبی برخوردار بودیم.

وی بیان کرد: محبوبیت، مقبولیت و سرمایه اجتماعی که به واسطه خدماتی که در طول دورهای گذشته کسب کرده نشان می‌دهد که ارتباط مناسبی بین مردم و استاندار وجود دارد.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور خطاب به حسین‌زادگان گفت: این پشتوانه سرمایه و محبوبیت کسب شده حفظ و بسط آن بسیار مهم و ارزشمند است باید  که استاندار خوش استقبال بد بدرقه نباشید.

این مسؤول ادامه داد: استاندار مازندران با این همه ظرفیت چرا جایگاه واقعی خود را نتوانست پیدا کند، انتظار داریم که طرح و برنامه‌ریزی های اسلامی استاندار سابق در استان پیگیری شود و بنیاد توسعه استان که زمینه‌سازی شده است در استان مدیریت شود،عدم توسعه مازندران نیاز به آسیب‌شناسی جدی دارد.

سرمست با اعلام اینکه از ظرفیت مازندرانی‌های مقیم تهران ارتباط برقرار شود، گفت: نخبگان استان ظرفیت خوبی دارند و نهضتی در استان راه‌اندازی شود تا از ظرفیت اجتماعی موجود استان به جایگاه مناسب برسد.

وی اظهار کرد: همه استان‌ها یک هویت‌سازی مناسبی دارند چرا در استان مازندران این هویت‌ها برجسته نشده است، چرا با وجودی که در استان مازندران در سطح تولید برنج توفیق مناسب داریم برای هویت‌بخشی چه اقداماتی باید انجام شود و انتظار داریم که در جلسات و برنامه‌ریزی‌ها در اولویت قرار گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور در پایان گفت: استاندار مازندران تجربه اجرایی مناسبی در گوشه و کنار استان داشته است، پشتوانه رضایت شما یک سرمایه است، از این ظرفیت برای توسعه متوازن استان باید کمک گرفته شود.

مازندران عقب‌ماندگی‌های تاریخی دارد

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه زیرساخت‌های استان کاملاً ضعیف است، گفت: عقب‌ماندگی‌های تاریخی وجود دارد، با توان دولت نمی‌توانیم این موضوع را حل کنیم، به همین دلیل بنیاد توسعه مازندران تدوین شده و برنامه‌ریزی کردیم که با ظرفیت مردم این مسائل را رفع کنیم.

 محمد اسلامی در جلسه معارفه احمد حسین‌زادگان به‌عنوان استاندار جدید مازندران اظهار کرد: مردم همچنان بنده را خدمت‌گذار خودشان بدانند و به یاری حق تعالی و به شرط بقا خدمت‌گذار مردم استان مازندران هستم.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که نماینده ولی فقیه مازندران از ایشان داشتند، تصریح کرد: از زمان طرح موضوع استانداری حسین‌زادگان، ایشان حمایت‌های خویش را اعلام کردند.

وزیر جدید راه و شهرسازی با اعلام اینکه نمایندگان استان مازندران هم انتخاب حسین‌زادگان را حمایت کردند، گفت: عطر تولید همدلی و همزبانی را باید حفظ کرده و پابرجا نگه داشته باشیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش، کوشش، کار جهادی و خدمت بی‌منت تداوم داشته باشد و مردم نتایج ملموس آن را ببینند، ما هیچ شأنی جز خدمت‌گذاری نداریم و مدیون مردم هستیم.

استاندار سابق مازندران یادآور شد: مردم استان مازندران فهیم، باغیرت، باهمت هستند و نسبت به سرنوشت استان حساس بوده و به‌صورت روزانه مسائل استان را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمن با همه هیمنه، ثروت و امکانات خودش در این دوره به جنگ ما آمده است، همه ظرفیت‌های ما را در همه ابعاد نشانه‌روی کرده و امروز پرچم ما شاید جزو تنها پرچم‌هایی باشد که از دیگران تبعیت نمی‌کند.

اسلامی ادامه داد: مزاحمت های استکبار جهانی به‌صورت جدی گسترش پیدا کرده است، شکوفا کردن ظرفیت درونی یعنی عمل کردن به وظایف و استفاده از ظرفیت مردمی.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: مردم مازندران در پای کار بودن انقلاب سرآمد هستند و مدیران هم باید جهادی کار کنند تا از ظرفیت استان به خوبی استفاده شود.

اسلامی با اعلام اینکه نقشه راه مازندران تدوین شده است، گفت: سند توسعه اقتصادی مازندران تصویب شده، اهداف به خوبی مشخص شده و کافی است که به این برنامه‌ها عمل شده و با همدلی مسائل استان حل و فصل شود.

وی با اعلام اینکه زیرساخت‌های استان کاملاً ضعیف است، گفت: عقب‌ماندگی‌های تاریخی وجود دارد، با توان دولت نمی‌توانیم این موضوع را حل کنیم، به همین دلیل بنیاد توسعه مازندران تدوین شده و برنامه‌ریزی کردیم که با ظرفیت مردم این مسائل را رفع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از محورهای توسعه استان ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر و استفاده از ظرفیت‌های بنادر استان است.

اسلامی ادامه داد: در حوزه مسکن و شهرسازی نقاط مهم و برجسته این است که مازندران را کلان‌شهر ببینیم، طرح ویژه در شورای شهرسازی تصویب شده و نکته اصلی این است که همه را یکپارچه ببینیم تا همگرایی شهری در استان اتفاق بیفتد.

وی یادآور شد: اطمینان دارم با ریلی که برای توسعه گذاشته شده و شکل‌گیری بنیاد توسعه که اگر عملیاتی شود، سرمایه‌گذاری در استان توسعه می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: موتور محرکه استان می‌تواند بنیاد توسعه باشد و به‌عنوان اولویت‌ها در دستور کار باشد.

استاندار سابق استان مازندران گفت: از همه کسانی که از من دلخور بودند، حلالیت می‌طلبم و انتظار دارم در این عرصه از حسین‌زادگان حمایت کنند.

وی در پایان گفت: رسانه‌های مازندران سنگ تمام گذاشتند و به‌صورت ویژه مسائل استان را پیگیری می کردند.

دستگاه‌های اجرایی برنامه ۱۰۰ روزه فوق‌العاده ارائه کنند

استاندار مازندران با اعلام اینکه اقتصاد صادرات‌محور در برنامه کاری قرار دارد، گفت: توجه بازرگانی خارجی مورد توجه است، کارگروه رفع موانع تولید باید راه‌اندازی شود و تملک بانک‌ها نیز در استان باید کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد حسین‌زادگان صبح امروز در مراسم معارفه‌اش به‌عنوان استاندار مازندران اظهار کرد: ظرفیت بسیاری خوبی در بدنه دولت برای حمایت از توسعه مازندران وجود دارد و باید تلاش کنیم که از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: علت اینکه نتوانستیم از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنیم همین عدم همگرایی بوده که مهندس اسلامی بخشی از این راه را هموار کرد و بنده نیز تلاش می‌کنم که این راه را ادامه بدهم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری مناسبی توسط مهندس اسلامی انجام شده، ایجاد بنیاد توسعه و تشکیل اتاق فکر نخبگان اقدام عملیاتی درستی بود که بر اساس اسناد بالادستی شکل گرفته است.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه اختلافات و واگرایی در  بین مردم نیست، افزود: این واگرایی در بین مسؤولان وجود دارد، تعصبات بیش از حد صنفی و بخشی شاید زمینه‌ ایجاد این واگرایی شده است.

وی یادآور شد: اگر از ظرفیت همدیگر استفاده کنیم و نسبت به شرح وظایف خودمان اطلاع داشته باشیم، بسیاری از مشکلات استان حل و فصل می‌شود.

استاندار مازندران اضافه کرد: نمایندگان استان مازندران عضو مؤثر در کمیسیون‌های مجلس هستند، اگر از آسیب‌شناسی درستی برای توسعه استان بهره ببریم، در توسعه دچار چالش نمی‌شویم.

حسین‌زادگان یادآور شد: از ظرفیت مازندرانی‌های مقیم تهران هم باید استفاده کنیم و این موضوع هم در برنامه کاری ما قرار دارد.

وی ادامه داد: مسائل استان را به تناسب کمیسیون‌های مرتبط با همکاری نمایندگان باید پیگیری کنیم، آقایان شاعری و نیازآذری در کمیسیون کشاورزی صاحب نقش اساسی هستند، نقش لابی و ارتباط برای پیگیری امور غیرقابل انکار است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه سطح نارضایتی مردم پایین آمده، افزود: ممکن است برخی از مشکلات کم‌کاری‌های مدیران بوده؛ تبعیض و بی‌عدالتی مردم را آزار می‌دهد؛ اگر واقعاً با دوندگی و میدانی کار کنیم، مردم پای کار می‌آیند.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه باید امید اجتماعی را افزایش دهیم، اضافه کرد: اگر بتوانیم تکریم ارباب رجوع، صیانت از حقوق شهروندی را مورد توجه قرار دهیم، بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود، در کشور مشکل قوانین نداریم ولی همین مقدار قوانین اگر اجرا شود، رضایت‌مندی ایجاد می شود.

وی با اعلام اینکه در حوزه تدبیر و تلاش اقتصادی ظرفیت بسیار خوبی در استان داریم، گفت: به لحاظ زیرساختی قابلیت‌های مناسبی داریم، استان مرزی هستیم ولی نتوانستیم از ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم، اعتقاد ما این است که بخش خصوصی ما صادر کند، موانع را باید برداریم ولی ظرفیت‌های بخش خصوصی را به خوبی افزایش دهیم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه اقتصاد صادرات‌محور در برنامه کاری قرار دارد، گفت: توجه بازرگانی خارجی مورد توجه است و کارگروه رفع موانع تولید باید راه‌اندازی شود، تملک بانک‌ها در استان باید کاهش یابد، با تدبیر اقتصادی از ظرفیت بالای گردشگری به‌خوبی استفاده می‌کنیم.

حسین‌زادگان خاطرنشان کرد: توسعه استان با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان و نخبگان عملیاتی می‌شود.

وی یادآور شد: در بحث اعتدال سیاسی مردم به دولت تدبیر و امید رأی دادند، این موضوع را همه باید بپذیرند، مشی دولت اعتدالی است و باید از ظرفیت همه جریانات معتدل سیاسی استفاده کنند؛ جریانات معتدل می‌توانند در بدنه مدیریتی استان حضور داشته باشند، از ظرفیت رسانه‌ها نیز باید به‌خوبی استفاده کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: از همه تشکل‌ها و احزاب در موضوع توسعه استان مازندران باید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها اجرایی یک برنامه ۱۰۰ روزه فوق‌العاده را ارائه کنند، بازدیدهای سرزده در استان به‌صورت جدی در دستور کار است، ادارات کل نیز همین روند را نسبت به زیرمجموعه اجرا کنند؛ ارتباط با رسانه‌ها باید جدی گرفته شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه هیچ مدیری به‌خاطر انتقادها حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد، گفت: مگر اینکه موضوع توهین باشد.

حسین‌زادگان گفت: نظام پیشنهادات در استان در قالب سامانه‌ای باید راه‌اندازی شود.

و اما نمایندگان  …. نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با بیان اینکه مازندران با مشکلاتی نظیر پسماند، بیکاری و حمل و نقل مواجه است خواهان تلاش برای رفع آن شد.

به گزارش شمال نیوز، ولی الله نانواکناری  در مراسم معارفه استاندار مازندران و جلسه شورای اداری با بیان اینکه مازندران با چالش های فراوانی نظیر بیکاری، پسماند، حمل و نقل، راه و دریا مواجه است اظهار داشت: مازندران کمترین بهره را از دریا گرفته است و مشکلات باید با همت مسئولان به جایگاه مطلوب برسد.

وی اظهار امیدواری کرد تا مسیر را با اتحاد و همدلی پیش برد و به استاندار جدید در مسئولیت کنونی کمک کرد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: محمد اسلامی همان مطالباتی که از وزیر سابق راه و شهرسازی طلب داشت را اگر نصف آن را اجرایی کند برای استان مازندران کافی است.

محمد دامادی دیگر نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: خاطرات جهادی اسلامی استاندار سابق در استان فراموش نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از سال ها همه آروز داشتند که استاندار بومی و ساروی در این سمت قرار گیرد  و برای انتصاب استاندار جدید همه نمایندگان به اجماع رسیدند و این موضوع مسؤولیت استاندار را سنگین می‌کند.

دامادی بیان کرد: وضعیت راه در استان حل و فصل شود، رئیس جمهور در ارتباط با انتقال آب مطرح کردند حرف رئیس جمهور مبنای کارشناسی ندارد و غیرکارشناسی است.

وی اضافه کرد: از حرف‌های استادیومی پرهیز کنیم ، پارک موزه دفاع مقدس استان نیمه کار مانده است، دولت ۱۱ سال است که می‌خواهد ۶ میلیارد تومان  کمک کند ولی انجام نشده است.

عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اسلامی نگاه مدیریتی در استان را تغییر داده است، انتظار است که مدیران از این ظرفیت الگوبرداری کنند.

وی با اعلام اینکه وضعیت زیرساخت‌های استان بسیار ضعیف است، افزود: در این حوزه چالش‌های زیادی داریم که انتظار داریم که با ظرفیتی که در وزارتخانه برای استان ایجاد شده است این موضوع در استان ساماندهی شود.

علی‌محمد شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام اینکه اسلامی به صورت جهادی پای کار بوده است، گفت: اسلامی پایه‌گذار سبک مدیریتی جدید در کشور بوده است، کار و خدمات را سرلوحه کار خویش قرار دارد.

وی با اعلام اینکه مشکلات در استان مازندران به صورت جدی است، افزود: از استاندار مازندران انتظار داریم که در بحث تامین آب و رفع نیازهای آبی، بحث ساماندهی زباله، چالش‌های حوزه کشاورزی استان ورود پیدا کنند.

شاعری در ارتباط با بحث انتقال آب دریایی خزر، گفت: انتظار است که به صورت دسته جمعی نسبت به جلوگیری از تخریب محیط زیست اقدام کنیم.

برای توسعه استان پیشقدم هستیم

رئیس کل دادگستری مازندران نیز گفت: از همه ظرفیت برای توسعه استان استفاده می‌کنیم و قول می‌دهیم که موانع ایجاد نکنیم و در این راه پیش قدم باشیم.

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد اظهار کرد: از استاندار جدید درخواست داریم که در مدیریت عاریه و کوتاه یک فرد موثر باشد و از همه مدیران استان درخواست داریم که هماهنگی و انسجام ویژه داشته باشند.

حاشیه ها

* پس از قرائت سرود جمهوری اسلامی ، حسین‌زادگان لحظاتی جلسه را ترک کرد و سپس با همراهی آیت الله طبرسی وارد جلسه شد .

* استقبال از جلسه معارفه امروز به حدی بود که معاون وزیر کشور به همراهان خود گفت که تاکنون معارفه ای با این تعداد مهمان را شاهد نبوه است .

* از نکات قابل توجه مراسم معارفه استاندار مازندران ، حضور معاون اسبق سیاسی و امنیتی استاندار مازندران پس از ۵ سال در سالن جلسات شماره یک استانداری بود .

دکتر ابراهیمی که هم اکنون مدیر کل صدا و سیما مازندران است علی رغم اصرار برخی مدیران ارشد حاضر در مراسم برای نشستن در صدلی های جلویی و در کنار مهمانان اصلی ، ترجیح داد تا در صندلی های پشتی و کنار خبرنگاران صدا و سیما بنشیند  .

* خبرنگاران حاضر در جلسه و خبرنگارانی که از اتاق های خبر رسانه های خود لحظه به لحظه اخبار و تصاویر مراسم معارفه را منتشر می کردند با سخنان استاندار مازندران که گفت :« مدیران با رسانه‌ها ارتباط نزدیک بگیرند» ، « هیچ مدیری حق شکایت از رسانه‌ها به دلیل نقد ندارد » و « رسانه مطالبات مردم را به مسئولان برسانند. » خستگی شان بر طرف شد .

* حسین زادگان در بخشی از سخنان خود گفت : نماینده ولی فقیه، مردم، حاکمیت و دولت، رسانه و تشکل‌ها؛ چهار ضلعی توسعه هستند.

*استاندار جمله جالبی را هم اظهار کرد که در نوع خود کم نظیر بود  . حسین زادگان گفت : قول می‌دهم با تمام توان روحی و جسمی هم استاندار خوبی باشم هم حاج مجید خوبی باشم.

* وی با بیان حمایت نمایندگان مازندران با ۱۲ امضا از حمایت نمایندگان مجلس تقدیر کرد و گفت: دکتر جهرمی وزیر معین مازندران، اسلامی و دژپسند هم وزاری مازندرانی هستند.
حسین زادگان به حالت طنز بیان داشت: ما بعد از رفتن آقای اسلامی هر بار موضوعی را مطرح می کردیم و آن شناخت اسلامی از عدم همگرایی در مازندران بود و این مسئله معروف شد به سنت اسلامی!

وی افزود: بهتر از آقای اسلامی بودن سخت است اما به دلیل ریل گذاری های انجام شده راحت است.