موضع محکم کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر ساری علیه فروش غیر قانونی املاک شهرداری؛

جلسه کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری عصر سه شنبه ۱۳ آذرماه ۹۷ برگزار شد.

به گزارش ونگ وا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، این جلسه به ریاست قاسم قاسمی و با حضور زلیکانی، مدینه، آقامیری و یوسفی اعضای کمیسیون، طاهری معاون اداری و مالی شهرداری، بریمانی مسئول امور قراردادها، فرجی رئیس اداره حقوقی و کافی رئیس اداره حراست شهرداری ساری برگزار شد.

قاسم قاسمی در خصوص این جلسه گفت: بررسی روند مزایده فروش زمین سکوی انتقال زباله که مورد سوال یکی از اعضای محترم در آخرین جلسه شورا بود، در دستور کار جلسه قرار گرفت و ما خواهان ارائه اسناد این مزایده از مسئولان شهرداری شدیم.

وی اذعان داشت: بر اساس قانون تسری آیین نامه مالی شهرداری تهران به مراکز استان ها و کلانشهرها ، شهرداری ساری تابع این قانون است و ماده ۱۸ این آیین نامه به صراحت می گوید تصمیم کمیسیون مناقصه پس از موافقت شهردار تهران و تصویب انجمن شهر باید به مناقصه گزار ابلاغ شود و مناقصه گزار نیز باید حداکثر ظرف پنج روز به استثنای ایام تعطیل نتیجه مناقصه را به برنده ابلاغ و سپس به انعقاد قرارداد و انجام معامله، اقدام نماید.

قاسمی ادامه داد: بر اساس قانون مذکور شهرداری برای انجام معاملات باید از شورا مجوز بگیرد اما بدون اخذ مجوز اقدام به برگزاری مزایده و انعقاد قرارداد با پیمانکار نموده که این کاملاً بر خلاف قانون است.

وی افزود: متأسفانه توضیحات معاون اداری و مالی و مسئولان شهرداری در خصوص این اقدام غیر قانونی هیچ یک از اعضای کمیسیون بودجه و حقوقی را قانع نکرد و نظر کمیسیون به اتفاق قاطع آراء بر این است که این قرارداد کن لم یکن تلقی گردد.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری در پایان تصریح کرد: شهرداری باید پس از ملغی نمودن این قرارداد، از این تاریخ نه تنها در این مورد بلکه در خصوص فروش هرگونه اموال غیر منقول خود لایحه ای به شورا ارسال نموده و پس از اخذ مجوز از شورا اقدام کند.