نائب رئیس شورای شهر ساری:
جلسه کمیسیون عمران و فنی شورای اسلامی شهر ساری به منظور بررسی مشکلات حال حاضر واحدهای مختلف شهرداری ساری تشکیل شد.

به گزارش ونگ وا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه که صبح یکشنبه ۱۱ آذرماه ۹۷ به ریاست علی اکبر زلیکانی و با حضور سید علی آقامیری عضو شورا، فرزانه معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری، معیل معاون خدمات شهری، شهرداران مناطق سه گانه، مدیران عامل سازمان های تابعه و مسئول سامانه ۱۳۷ شهرداری ساری برگزار شد، مشکلات، موانع و راهکارهای پیش روی این نهاد مورد بررسی قرار گرفت.

علی اکبر زلیکانی رئیس کمیسیون عمران و فنی شورای اسلامی شهر ساری:
ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری/ تفکر عدم تمرکززدایی در شهرداری غلط است و باید در آن تجدید نظر شود.

علی اکبر زلیکانی رئیس کمیسیون عمران و فنی شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه جلسه حاضر به منظور شناسایی و بررسی آسیب ها و مشکلات در شهرداری تشکیل شده است، گفت: هماهنگی هرچه بهتر میان مدیران شهرداری و بکارگیری مناسب از نیروها چیزی است که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

وی با انتقاد از برخی مدیران شهرداری و فرار آنها از پاسخگویی گفت: متأسفانه عده ای در زمان افتتاح پروژه ها حضور پررنگی دارند اما در زمانی که شهرداری با شرایط نامناسبی مواجه شده از همان مدیران هیچ خبری نیست.

زلیکانی با بیان اینکه از مسئول سامانه ۱۳۷ شهرداری بعنوان پل ارتباطی بین مردم و شهروندان دعوت نموده ایم تا ارتباطات کاری مدیران شهرداری با این سامانه را بهبود بخشیم، افزود: در حال حاضر مسئول سامانه ۱۳۷ نمی داند پیگیری برخی از گزارشات مردمی را باید با کدام مسئول در شهرداری هماهنگ کند.

وی اذعان داشت: ممکن است برخی از درخواست ها و گزارشات مردم در قالب اختیارات و وظایف مدیریت شهری نباشد اما از آنجایی که ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری، این موضوعات باید با تهیه ساز و کاری مناسب به شورا انتقال یابد تا ما بعنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری از دستگاه های خدمات رسان آنها را مطالبه کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: سامانه ۱۳۷ علاوه بر دریافت گزارشات شهروندان، در حوزه گزارشات پرسنل مجموعه شهرداری همچون موضوعات مربوط به معیشت خانواده شاغلین در شهرداری نیز می تواند نقش آفرینی کند و در این خصوص نیز باید ساز و کاری تهیه شود.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی شهرداری ساری گفت: متأسفانه شهرداران مناطق از پروژه هایی که در بودجه مصوب سال ۹۷ گنجانده شده هیچ اطلاعی ندارند. خواهشم این است شهرداری منبعد هیچ پروژه ای را بدون هماهنگی شهرداران مناطق سه گانه آغاز نکند.

زلیکانی با انتقاد از عدم آگاهی و اطلاع شهرداران مناطق سه گانه ساری از پروژه های در دست اقدام شهرداری و همچنین صورت وضعیت های آنها گفت: درخواستم از شهرداران مناطق نیز این است پیگیر پروژه های مصوب شورا در محدوده خود باشند و در مکاتبه های خود با شهرداری رسماً عدم اجرای برخی از آنها را پیگیری نموده و رونوشتی از آنها را نیز به شورا ارسال نمایند.

وی همچنین از مدیران عامل سازمان های تابعه شهرداری که در جلسه حضور داشتند نیز خواست انجام هرگونه فعالیت در سطح شهر را با هماهنگی شهرداران مناطق به انجام برسانند.

رئیس کمیسیون عمران و فنی شورای اسلامی شهر ساری به انتقاد از تمرکزگرایی شهرداری ساری در مدیریت امور پرداخت و افزود: این تمرکز باید زدوده شود و این تفکر که نباید تمرکززدایی صورت گیرد غلط است و باید در آن تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه در جلسه سی و چهارم شورای شهر که دهم آذر ماه برگزار شد نسبت به وضعیت سازمان عمران اعلام خطر نموده ام، افزود: این سازمان حال مجموعه مدیریت شهری را بد کرده است و جای تأسف دارد که در چنین جلسه مهمی مدیرعامل یا نماینده ای از ایشان حضور ندارد.