رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش مازندران:

رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش مازندران گفت: ۵ هزار دانش آموز معلول ازمجموع هشت هزار دانش آموز معلول در مدارس عادی در حال تحصیل هستند.

به گزارش ونگ به نقل از مهر، سید حسن قاسمی ظهر چهارشنبه در مراسم جشن روز معلول که با حضور دانش آموزان استثنایی مدارس بهشهر در سالن توحید برگزار شد؛ افزود: توجه به امور دانش آموزان معلول به ویژه در حوزه تحصیل امری ضروری به نظر می‌رسد که نیاز به بررسی و برنامه‌های هدفمند دارد.

وی گفت: نامگذاری روز معلول بهانه ای است تا با توانمندی های معلولان آشنا شویم و استعدادهای بالقوه و نیازمندی های آنان بیشتر از قبل آشنا شویم و  در حال حاضر پنج هزار دانش آموز معلول در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند وباید فضاسازی مناسب در شهرها و مدارس برای حضور معلولان فراهم شود و در این بخش همه ما مسئول هستیم.

قاسمی افزود: آموزش و پرورش مازندران بعنوان متولی تعلیم و تربیت این دانش آموزان فعالیت هایی را شروع کرده و با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس، مقرر شد تا کلیه طرح های مدارس در دست ساخت عادی فعلی، برای حضور معلولان مناسب سازی شود.

وی با تاکید بر مناسب سازی مدارس عادی برای حضور دانش آموزان معلول گفت: سیاست آموزش و پرورش برای هدایت دانش آموزان معلول به سمت مدارس عادی است و تلاش داریم تا این شرایط در همه مدارس ما مهیا شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهشهر هم در سخنانی یادآور شد: برای رسیدن به موفقیت یک درصد استعداد لازم است و ۹۹ درصد تلاش و کوشش لازم است و باید تلاش کنیم تا به توسعه و موفقیت برسیم.

صادق علی‌بیکی افزود: توانمندی های فراوانی در فرزندان و دانش آموزان استثنایی و معلول ما وجود دارد و باید این توانمندی ها به جامعه نشان داده شود و استقبال شود.