توسط سازمان جهاد کشاورزی استان ۱۵۰ هزار تنی کیوی از مازندران صادر شد

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کیوی مازندران یکی دیگر از محصولاتی است که ارزش صادراتی بالایی دارد و ۷۰ درصد تولید کشور مربوط به مازندران است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۵۰ هزار تن کیوی از مازندران صادر شود.

 عزیزالله شهیدی‌فر در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه کشاورزی مازندران خاص است و از جایگاه بالایی برخوردار است، اظهار کرد: کشاورزی مازندران در ۲۲ محصول از لحاظ اقتصادی، استراتژیک و اشتغال رتبه اول تا سوم را در کشور داراست.

وی ادامه داد: تمامی محصولات کشاورزی مازندران قابلیت صادرات دارد به گونه‌ای که بعد از ۴۰ سال اولین برای بار برنج مازندران با استانداردهای خاص اروپا صادر شد که نوید خوبی برای کشاورزی مازندران است چراکه کیفیت برنج تولیدی استان قابل رقابت با برنج‌های تولیدی دنیا است و استانداردهای لازم سلامت را دارا بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ارزش و قیمت برنج ایرانی ۶ برابر ارزش و قیمت برنج وارداتی است.

این مسؤول با بیان اینکه کیوی مازندران یکی دیگر از محصولاتی است که ارزش صادراتی بالایی دارد و ۷۰ درصد تولید کشور مربوط به مازندران است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۵۰ هزار تن کیوی از مازندران صادر شود.

شهیدی‌فر بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر مرکز تحقیقات با بخش تولید و تشکل‌ها هم نظر و همراه بوده و این هماهنگی و همکاری باید تداوم داشته باشد.

قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در این مراسم ادامه داد: مرکز تحقیقات به عنوان بازوی فکری و علمی وزارت جهاد کشاورزی است که امیدواریم بتوانیم در جهت تامین امنیت غذایی در کشور گام‌های موثری برداریم.

طهماسبی با بیان اینکه در وزارت جهاد کشاورزی وظیفه خطیری تحت عنوان “تامین امنیت غذایی” را در کشور عهده‌دار هستیم، افزود: در شرایطی موجود و تهدیدهایی که علیه کشور شکل گرفته است وظیفه ما در این مسیر سنگین‌تر از گذشته است.

وی اظهار کرد: در شرایطی باید تامین امنیت غذایی داشته باشیم که شرایط اقلیمی دچار تغییر شده است و به همین دلیل نیاز به دانش بنیان شدن کشاورزی بیشتر از گذشته احساس داریم.

قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور بیان کرد: دانش بنیان شدن کشاورزی و دستیابی به روش‌ها و تکنیک‌ها، ارقام و تکنولوژی جدید کمک می‌کند علی‌رغم محدودیت‌ها در جهت تامین امیت غذایی قدم‌های موثری برداریم.

این مسؤول اظهار کرد: با وجود تمام محدودیت‌هایی که وجود دارد تراز تجاری کشاورزی کشور مطلوب است به گونه‌ای که از منهای ۸.۵ میلیارد دلار به منهای سه میلیارد دلار رسیدیم

در این مراسم از زحمات محمودی تقدیر و رمضان‌پور به عنوان سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران منصوب شد.