دونالد ترامپ موافقت کرد تصمیم خود برای وضع تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را فعلا تعلیق کند و در برابر شی جین‌پینگ وعده داده واردات کالاهای آمریکایی را افزایش دهد.
  دونالد ترامپ و شی جین‌پینگ، رهبران آمریکا و چین که در جریان اجلاس گروه ۲۰ در آرژانتین حضور دارند موافقت کرده‌اند جنگ تعرفه‌ای میان دو اقتصاد بزرگ جهان را برای ۹۰ روز متوقف کنند تا به گفتگوهای جاری میان نمایندگان دو کشور فرصت بیشتری داده باشند.

 ضیافت شام رهبران دو کشور در حاشیه اجلاس رهبران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان در بوینس‌آیرس برگزار شد و در جریان آن دونالد ترامپ موافقت کرد تصمیم خود برای وضع تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را فعلا تعلیق کند و در برابر شی جین‌پینگ وعده داده واردات کالاهای آمریکایی را افزایش دهد.
آمریکا و چین آتش‌بس تجاری اعلام کردند
این نخستین دیدار دو رهبر پس از آغاز جنگ تجاری میان دو کشور بود که طی آن آمریکا بر حدود ۲۰۰ میلیارد کالای وارداتی از چین تعرفه بست و پکن هم در تلافی برای حدود ۱۰۰ میلیارد کالای آمریکایی تعرفه وضع کرد.
خبر این توافق را ابتدا رسانه‌های چینی منتشر کردند و به نقل از رهبران این کشور نوشتند واشنگتن موافقت کرده هیچ تعرفه‌ جدیدی از روز اول ژانویه آینده علیه کالاهای چینی وضع نکند.
روز شنبه (اول دسامبر) همچنین رهبران حاضر در اجلاس گروه ۲۰ بر سر بیانیه‌‎ای مشترک در جهت اختلافات تجاری به توافق رسیدند هر چند بر خلاف سال گذشته این بار از نکوهش حمایت‌گرایی از اقتصاد ملی خبری نبود.
منبع: بی بی سی