علی محمد شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی برای با اشاره به پیگیری‌های انجام گرفته برای رفع محرومیت از روستا‌های شرق استان مازندران گفت: با دستور معاون اول رییس جمهور، مبلغ یکصد میلیارد ریال برای توسعه روستایی و مناطق محروم شرق مازندران در نظر گرفته شد.

وی افزود: این اعتبار از طریق معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در قالب ۵۰ پروژه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد تا مقدمات تخصیص صد درصدی آن انجام شود.

نایب رییس مجمع نمایندگان مازندران گفت: دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن موافقت با تخصیص صد درصدی، این اعتبار را برای اجرایی شدن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران ابلاغ کرد.

شاعری افزود: این اعتبار در قالب چهار پروژه آبرسانی روستایی، احداث سالن ورزشی، آسفالت راه‌های روستایی و اجرای طرح هادی ابلاغ شده است تا مراحل عقد قرارداد و انتخاب پیمانکار انجام شود.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به ۲۲ روستای شرق مازندران مبلغ سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است، ادامه داد: مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای احداث سالن ورزشی در پنج روستای شرق مازندران اختصاص داده شده است.

نماینده مردم گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی از آسفالت راه‌های روستایی در ۵ محور برای دسترسی بهتر و آسانتر به ۲۰ روستای شرق مازندران با اعتبار سه میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان خبر داد و افزود:یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در ۲۶ روستای شرق استان مازندران اختصاص داده شده است.

شاعری گفت: این اعتبارات برای توسعه زیربنا‌های روستایی و مناطق محروم شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه در نظر گرفته شده و اجرای این طرح ها، گامی در جهت برون رفت از محرومیت روستا‌های شرق مازندران است.