سرپرست استانداری مازندران خواهان افزایش تعداد سمن ها و ارتقای کیفیت آنان از طریق آموزش شد.

  احمد حسین زادگان بعدازظهر دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه پدافند غیر عامل استان با اشاره به این که موضوع پدافند غیر عامل با توجه به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری موضوعی بسیار مهم و اساسی است و می طلبد تا توجه بیشتری به این مقوله در بخش های مختلف صورت گیرد، یاد آور شد: باید از زمان کودکی به صورت پیوسته تا زمان پیری این مبحث در جامعه آگاهی رسانی و تبیین شود تا الزامات پدافند غیر عامل درک و فرهنگ سازی و اهمیت آن نهادینه شود.

حسین زادگان با بیان این که با توجه به تهدیدات طبیعی داخلی و تهدیدات خارجی پیش روی کشور، رعایت پدافند غیر عامل برای ما یک واجب شرعی است و در مقایسه با کشورهای توسعه یافته از اهمیت و جایگاه بیشتری باید برخوردار باشد، عنوان نمود: انقلاب اسلامی در منطقه ای به پیروزی رسید که نظام های سلطنتی، سنتی و پوسیده از ماهیت انقلاب ما احساس نگرانی می کنند و از رسوخ این الگو به عنوان یک تفکر رهایی بخش در جوامع خود نگرانند و روی به دشمنی با ما آورده اند، لذا باید خود را در برابر هرگونه تهدیدات اینگونه نیز مصون کنیم و راهش این است که پدافند غیر عامل را در همه سطوح و در میان اقشار مختلف عمومیت ببخشیم.

وی آموزش و پرورش را ظرفیتی بزرگ برای ترویج و نهادینه سازی پدافند غیر عامل برشمرد و گفت: امروز استعمار به شکلی جدید و در قالب شیوه های مدرن و تهدیدات بیولوژیک بروز و ظهورکرده است و باید در این خصوص آگاهی و دانش خود را بروز و تقویت کنیم.

سرپرست استانداری مازندران با بیان این که اختصاص یک هفته به پدافند غیر عامل نشانه اهمیت و ضرورت درک الزامات و مسایل آن است، افزود: هدف از نامگذاری این هفته؛ صرفا برگزاری مراسم نمادین نیست بلکه باید با هم بنشینیم و در سایه گفتگو، تعامل، هم اندیشی و بهره گیری از ظرفیت ها ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف، به رفع ضعف ها و تقویت نقاط قوت همت کنیم.

حسین زادگان بر درک اهمیت پدافند غیر عامل در همه دستگاه ها تاکید کرد و با اشاره به این که باید نیروهای زبده را در این پست بگماریم، اظهار داشت: باید با آموزش های همگانی، مردم را آموزش دهیم و اطلاعات و آگاهی جامعه را در این خصوص تقویت نماییم و از ظرفیت های رسانه ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی با بیان این که باید تولید محتوا در حوزه پدافند غیر عامل در استان تقویت شود، عنوان کرد: باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها، رسانه ملی، سمن ها و تشکل های مردم نهاد، در جامعه نسبت به این موضوع مهم حساسیت و آگاهی ایجاد کنیم.

سرپرست استانداری مازندران با اشاره به این که اگر دنبال توسعه همه جانبه هستیم و می خواهیم از سرمایه عظیم اجتماعی استفاده کنیم قبل از آن باید نگران امنیت باشیم که نقش پدافند غیر عامل در این راستا بسیار اساسی است، ابراز کرد: باید تعداد سمن ها را افزایش دهیم و به لحاظ کیفی از طریق آموزش به ارتقاء آن ها کمک نماییم تا توسعه اجتماع محور را در راس فعالیت های خود قرار دهیم.

گفتنی است با حضور سرپرست استانداری مازندران و برخی مدیران استان، از مدیران، دستگاه ها و کارشناسان برتر در حوزه پدافند غیر عامل در سال ۹۷ با اهدا لوح تقدیر؛ تجلیل شد.