معاون مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران گفت: مازندران با جذب یک هزار و یازده میلیارد تومان اعتبار از ابتدای سال جاری تاکنون رتبه چهارم کشور را در زمینه اشتغال فراگیر دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رحیم بخشی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نوشهر افزود: امسال ۶۲۸ طرح فراگیر با اعتباری بالغ بر یکهزار و یازده میلیارد تومان و با پیش بینی اشتغال برای ۹ هزار و ۴۱۶ نفر به بانک های عامل مازندران ارسال شده است.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۱۷ طرح فراگیر در استان مازندران ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات از بانک های عامل دریافت کردند.
به گفته وی ، در حال حاضر قرارداد پرداخت تسهیلات ۱۵۶ طرح با اعتباری حدود ۱۷۳ میلیارد تومان در بانک های عامل منعقد شده و بقیه طرح ها نیز در دست بررسی است.
بخشی با اشاره به سهم ۷۵۰ میلیارد تومانی اعتبارات مازندران در حوزه طرح های فراگیر اشتغالزایی بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری بین دستگاههای اجرایی و بانک هاd عامل برای افزایش اعتبارات جذب شده در حوزه اشتغال فراگیر تاکید کرد.
معاون مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران گفت: حوزه صنعت، معدن و تجارت با ۳۵۱ طرح فراگیر و با اعتبار ۵۸۸ میلیارد تومان، حوزه جهاد کشاورزی با ۱۵۰ طرح و با اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ۶۶ طرح و اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان به ترتیب بیشترین طرح های فراگیر استان را شامل می شود.
فرماندار نوشهر نیز در این جلسه خواستار رفع موانع برای اجرای بیشتر طرح های اشتغالزایی در شهرستان نوشهر شد.
عبدالصمد صفرنژاد با اشاره به لزوم پی گیری دستگاهها و بانک های عامل برای تسهیل در پرداخت تسهیلات به طرحهای اشتغال فراگیر افزود: در حال حاضر ۳۵ طرح با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۸۴۱ میلیون تومان به بانک ها معرفی شده اند که باید افزایش یابد.
وی با اشاره به ۲۴ طرح فراگیر در دست بررسی از سوی بانک عامل شهرستان بر ضرورت تسریع در روند بررسی ها تاکید کرد.
میزان بیکاری مازندران براساس گزارش مرکز آمار ایران در تابستان سال گذشته حدود ۹٫۵ درصد بود که در مقایسه با میانگین کشوری نرخ بیکاری مازندران ۲٫۲ درصد کمتر است.
مازندران ۳ میلیون و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد در شهرها و مابقی در ۳ هزار روستا سکونت دارند.