در راستای سفر دو روزه شورای نمایندگی دائمی سازمان اکو به مازندران ، اعضای این شورا با حضور سفیران و نمایندگان کشورهای افغانستان ، آذربایجان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، پاکستان ، تاجیکستان ، ترکیه ، ترکمنستان و ازبکستان از منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بازدید کردند.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی؛ مدیر بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در این بازدید ضمن خیر مقدم به اعضای اکو ، از بندرامیرآباد به عنوان نگین درخشان دریای خزر نام برد که با دارا بودن ۱۰۶۰ هکتار اراضی پسکرانه و راه های مواصلاتی هوایی و جاده ای و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال-جنوب نقش مهمی را در اقتصاد منطقه و ترانزیت کالا در دریای خزر ایفا می کند.

مهندس سیاوش رضوانی اظهار داشت بندرامیرآباد توانست با دارا بودن هزاران تن ظرفیت سیلوی نگهداری غلات ، مخازن روغن خوراکی ، دستگاه های پیشرفته تخلیه و بارگیری ، کارخانه سورتینگ میوه و مرکبات و ۱۵ پست اسکله عملیاتی با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷,۵ تن در سال رتبه نخست تخلیه و بارگیری شمال کشور را کسب نماید.

وی به همایش بین المللی توسعه صادرات که به میزبانی بندرامیرآباد در سال جاری برگزار شد اشاره کرد و افزود با توجه به مزایای منطقه ویژه اقتصادی ، میزان سرمایه گذاری خارجی در این بندر درحال افزایش است.

مدیر بندرامیرآباد در بخش دیگری از معرفی ظرفیت های بندرامیرآباد به اتصال این بندر به شبکه راه آهن سراسری و ۲۵ کیلومتر ریل گذاری داخلی این بندر اشاره و تأکید کرد با آغاز بکار اسکله رو ور ریلی در آینده نزدیک ترانزیت کالا از قبیل صیفی جات و محصولا کشاورزی رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد.

سازمان همکاری اقتصادی اکو با مبادلات تجاری حدود ۷۰۰ میلیارد دلار و با جمعیت ۴۵۰ میلیون نفر ،جایگاه مناسبی را در اقتصاد جهانی دارا می باشد.

۱۵ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۴۵