سرپرست استانداری مازندران بر ضرورت ادامه تلاش و کار برای توسعه و سازندگی استان تاکید کرد و گفت: هرگونه کم توجهی و کم کاری در دستگاههای اجرایی و ایجاد وقفه در خدمت رسانی به مردم تا تعیین استاندار جدید غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز شنبه در نشست شورای اداری استان افزود: کارها باید طبق برنامه ریزی ها و زمان بندی های تعیین شده ادامه یابد و نبود استاندار نباید هیچ وقفه ای در کار و خدمت رسانی ایجاد کند.
وی با اظهار این که این که وظایف استانداری تا تعیین استاندار جدید بر عهده سرپرست است، تاکید کرد: در قبال این وظایف، اختیارات نیز تفویض شده است و سرپرست استاندار از همان اختیارات استاندار در انجام وظایف برخوردار است تا خدمت رسانی به مردم و گره گشایی از مشکلات با قوت ادامه یابد.
حسین زادگان با قدردانی از تلاش های ‘ محمد اسلامی ‘ در مدت یک سال سکانداری استانداری مازندران، گفت که چارچوب ها و اولولیت بندی هایی که وی ترسیم کرده بود همچنان پابرجاست و باید رعایت شود.
سرپرست استانداری مازندران یکی از خطوط قرمز خدمت رسانی در دوره استانداری اسلامی را پرهیز اختلافات جناحی برشمرد و تاکید کرد: همه باید به این خط قرمز پابند باشند زیرا خدمت به مردم خط و خطوط سیاسی نمی شناسد و همه باید پای کار باشند.
وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد، هماهنگی دستگاههای اجرایی با یکدیگر و استفاده از ظرفیت های مردمی و بخش های دیگر تاکید کرد و گفت: نگاه مدیران در مازندران باید توسعه ای باشد و داشتن نگاه بودجه ای و اعتباری نمی تواند مشکلی از استان حل کند.
حسین زادگان با تاکید بر این نکته که مازندران ظرفیت زیادی برای تولید پول و بودجه دارد، افزود: استفاده درست از این ظرفیت و تولید ثروت و حل مشکلات مردم نیازمند وفاق و همدلی تمامی دستگاهها و کار و تلاش جدی و بی منت است.
سرپرست استانداری مازندران اختلافات میان دستگاهی و بین بخشی را از جمله آسیب های جدی در کشور بویژه در دوره گذار مسئولیتی برشمرد و خواستار پرهیز مدیران دستگاههای اجرایی استان از هرگونه ناهماهنگی شد.
حسین زادگان از مدیران استان خواست تا ظرف ۴۸ ساعت آینده چند اولویت کاری دستگاه تحت مدیریت خود را که نیازمند هماهنگی های بین بخشی است تعیین کرده و به استانداری ارائه دهند.
وی تاکید کرد: در این دوره گذار نباید ناهماهنگی بین بخشی سبب مسکوت ماندن خدمت به مردم و حل مشکلات استان شود و اولویت بندی کمک می کند تا مسایلی که برای هماهنگی بین بخشی فوریت دارد با تشکیل جلسات و استفاده از اختیارات سرپرستی استانداری به نتیجه برسد.
** سیل و مرکبات، دو اولویت مهم
سرپرست استانداری مازندران رسیدگی به وضعیت سیلزدگان و بازسازی زیرساخت ها در کنار برنامه ریزی برای صادرات مرکبات را دو اولویت مهم کنونی استان برشمرد و گفت: رسیدگی به وضعیت سیل زدگان که بیشتر مربوط به غرب استان است، جریان دارد.
وی با اشاره به بازدید روز پنجشنبه گذشته از این مناطق، افزود: سیل زدگان و مردم منطقه نگران باران پائیزی هستند و افراد سود جو در صدد برداشت آورده های ناشی از سیل در رودخانه که در هر دو زمینه باید نظارت ها تشدید شود.
حسین زادگان با اعلام این که یکی از مشکلات سیل در مازندران را کم توجهی رسانه ای و مسئولان کشوری به خسارت های پنهان آن دانست و تاکید کرد: هر سیلی که در مازندران جاری می شود، سبب از بین بردن بخشی از خاک استان می شود که بیشترین ارزش را برای اقتصاد این استان دارد.
وی توضیح داد: میزان خسارت سیل در مازندران باید متفاوت دیده شود، بر این که هم ارزش خاک مازندران بسیار بالاست و هم این که خاک تخریب شده نیازمند سرمایه گذاری فراوان برای بازگشت به چرخه کشت و کار است.
سرپرست استانداری مازندران گفت: باید برای به حداقل رساندن خسارت ناشی از بلایای طبیعی در مازندران مانند سیل در درجه اول کارهای زیربنایی پیشگیرانه انجام شود تا این گونه حوادث به خسارت برسد .
حسین زادگان همچنین با اشاره به قرار گرفتن استان درد فصل برداشت مرکبات، ساماندهی لازم در این زمینه را با توجه به باردهی مناسب باغات ضروری دانست و گفت: باید بازار جدیدی برای مرکبات مازندران فراهم شود.
وی با اظهار تاسف از این که تولید زیاد محصولات کشاورزی در مازندران همواره در سال های گذشته سبب ایجاد مشکل شده بود، گفت: در حالی که همه باید از تولید زیاد محصولات کشاورزی خوشحال باشند، وضعیت به گونه ای شده که وقتی تولید محصول افزایش می یابد، همه نگران مشکلات می شوند.
سرپرست استانداری مازندران تاکید کرد: گمرگات ، بنادر ، اتحادیه باغداران و اتاق بازرگانی باید به صورت ویژه نسبت به حل مشکلات صادرات مرکبات اقدام کنند و تنها راه برون رفت از مشکل تولید زیاد در استان هم بازاریابی و صادرات است.