جانشین مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی زائران اربعین امسال در مازندران، گفت: زائران اربعین به‌دلیل پیاده‌روی دچار خستگی می‌شوند و تصادفاتی که شاهد آن هستیم به‌دلیل خستگی و خواب‌آلودگی است که اصراری برای زود آمدن نداشته باشند.

به گزارش ونگ وا، سیدمصطفی جعفری  اظهار کرد: امسال ۵۱ هزار و ۴۹۷ مازندرانی برای زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که از این تعداد برای  ۵۰هزار و ۹۷۵ مازندرانی روادید زیارت اربعین صادر شد.

وی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی زائران اربعین امسال در مازندران، افزود:کنسول‌گری موقت عراق نیز پس از صدور روادید برای آخرین گروه‌ها مازندران را ترک کردند.

جانشین مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه عملیات بازگشت زائرانی مازندران درحال انجام است، تصریح کرد: توصیه ما به زائران این است از عجله و شتاب پرهیز کنند.

جعفری اضافه کرد: معمولا زائران اربعین به‌دلیل پیاده‌روی دچار خستگی می‌شوند و تصادفاتی که شاهد آن هستیم به‌دلیل خستگی و خواب‌آلودگی است که ضرورت دارد از این کار به شدت پرهیز کنند و اصراری برای زود آمدن نداشته باشند.

وی ادامه داد: زائران اربعین رعایت موارد ایمنی جاده‌ها و هشدارها را مدنظر داشته باشند تا شاهد بروز مشکلی نباشیم.

جانشین مدیرکل حج و زیارت مازندران اظهار کرد: موضوع مهم دیگر توجه در حفظ گذرنامه است و درصورت مفقودی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهرهای نجف و کربلا مراجعه کنند./فارس