مدیرکل میراث فرهنگی مازندران مطرح کرد:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: به‌مناسبت نکوداشت نیما یوشیج، جشن «داروگ» در زادگاه این شاعر فارسی‌زبان برگزار می‌شود.

به گزارش ونگ وا، سیف‌الله فرزانه بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی ۱۸ آبان‌ماه که به‌مناسبت نکوداشت نیما یوشیج برگزار شد، اظهار کرد: هم‌زمان با این آیین که در یکصد و بیست و یکمین سالروز تولد این شاعر بلندآوازه ایرانی و پدر شعر نو فارسی برگزار می‌شود، جشن داروگ نیز تدارک دیده شده است.

وی افزود: این مراسم برای روز ۱۸ آبان‌ماه در خانه و موزه نیما واقع در روستای یوش از توابع شهرستان نور تدارک دیده شده که همراه با اجرای موسیقی بومی محلی، شعرخوانی و اهدای تندیس مردمی بنیاد ملی نیما به شاعران پارسی‌گوی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: نکوداشت روز نیما یک مراسم مردمی است که توسط اهالی یوش و مسؤولان محلی و شهرستانی برگزار می‌شود.

فرزانه با بیان اینکه یوش به‌واسطه علی اسفندیاری معروف به نیما یوشیج، ارزش‌های تاریخی و باارزش خود را نمایان کرده است، گفت: بافت این روستا با رعایت ضوابط میراثی می‌تواند همچنان یکی از نقاط گردشگری و جذاب مازندران باشد./فارس