مدیر حج و زیارت مازندران خبر داد

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: تاکنون ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر برای زیارت اربعین حسینی در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد برای ۳۵ هزار زائر ویزا صادر شده است.

به گزارش ونگ سیدحبیب‌الله ساداتی اظهار کرد: تاکنون ۳۸هزار و ۵۰۰ نفر برای زیارت اربعین حسینی در مازندران ثبت‌نام کردند که از این تعداد برای ۳۵هزار زائر ویزا صادر شده است.

وی افزود: لازم است زائران حتما در سامانه سماح نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند تا از خدمات بیمه‌ای و درمانی نیز بهره‌مند شوند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران بیان کرد: تعدادی از زائران مازندرانی به‌دلیل مراجعه به کاروان‌های غیرمجاز در مرزها سرگردان و بلاتکلیف شدند که لازم است از این کار به شدت پرهیز کنند.

ساداتی تصریح کرد: زائرانی مشرف می‌شوند ضرورت دارد ارز موردنیاز را برای خدماتی ازجمله کرایه تهیه کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی یادآور شد: باتوجه به سرد شدن هوا لازم است زائران لباس گرم را همراه خود داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به اینکه لازم است افراد گذرنامه و ویزا خود را چک کرده تا با مشکلی مواجه نشوند، گفت: همچنین زائران روی کوله‌پشتی که حمل می‌کنند مشخصات خود را یادداشت کنند.

ساداتی بیان کرد: زائران ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول کنند تا مشکلی در اعزام زائران شاهد نباشیم.

وی در پایان گفت: سال گذشته ۴۳ هزار مازندران به زیارت اربعین مازندرانی مشرف شدند که امسال پیش‌بینی ما این است تعداد بیشتری زائر به این سفر معنوی مشرف شوند.