مدیر توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران گفت که شرکت های سرمایه گذاری کشورش با وجود تحریم یکجانبه آمر یکا در ایران می مانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘ آئوگوستو دی جاچینتو’ روز چهارشنبه در نشست رئیس اتاق بازرگانی و بازرگانان مازندران در ساری افزود: با این وجود همچنان درخواست های زیادی از سوی شرکت های ایتالیایی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد و ما در سفارت نیز به دنبال فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری برای این متقاضیان در ایران هستیم.
وی گفت: حدود ۹۰ درصد از شرکت های تولیدی و صنعتی در ایتالیا را شرکت های کوچک خانوادگی تشکیل می دهند که در شرایط خروج آمریکا از برجام و تحریم یکجانبه نیز می توانند در ایران فعالیت داشته باشند.
مدیرتوسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران اظهار داشت: ما در شرایط سخت اقتصادی نیز از ایران حمایت می کنیم و تاکنون نیز حسن نیت خود را به اثبات رساندیم.
دی جاچینتو نگرانی سرمایه گذاران ایتالیا را مبادلات مالی و بانکی دانست و ابراز امیدواری کرد تا این مشکلات نیز بزودی بر طرف شود.
وی با اشاره به نزدیکی فرهنگی بین ایران و ایتالیا تصریح کرد : ما باید از ظرفیت فرهنگی نیز برای گسترش مبادلات تجاری استفاده کنیم.
در سفر یکروزه مدیر توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در تهران تعدادی از بازرگانان و تجار این کشور نیز حضور دارند.
در حال حاضر میزان مبادلات تجاری ایران و ایتالیا حدود پنج میلیارد دلار است و پروتکل های تجاری امضاء شده بین دو کشور نیز ۱۳ میلیارد دلار است که پیش بینی می شود در چند سال آینده سطح مبادلات دو کشور به این میزان برسد.