سرپرست معاونت آبزی پروری شیلات مازندران اعلام کرد: سیل اخیر ۸۳ میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی و مرکز تحقیقات شیلات غرب مازندران خسارت زد.

بارندگی شدید به همراه سیلی که سیزدهم و چهاردهم مهر ماه در مازندران جاری شد، بیشترین خسارت را به زندگی مردم و زیرساخت های بخش های مختلف در غرب استان بر جای گذاشت.
این بارندگی که در ۱۷ سال گذشته بی سابقه بوده است ۷۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی و به زندگی و کسب و کار مردم خسارت وارد کرده است.
عسکری منعمی امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل ناشی از بارندگی باران شدید به ۲۹ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان های تنکابن، رامسر و نوشهر خسارت زد.
وی افزود: ۲۷ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان تنکابن،یک مزرعه در نوشهر و یک مزرعه نیز در شهرستان رامسر بوده است.
سرپرست معاونت آبزی پروری شیلات مازندران گفت : این میزان خسارت به سازه ها، ابنیه ها، تجهیزات و محصول مزارع پرورش ماهی سرد آبی و مرکز تحقیقات ۲ هزار تنکابن در غرب استان وارد شد.
وی افزود: از میزان ۸۳ میلیارد ریال خسارت به بخش شیلات ۵۰ میلیارد ریال بابت تلفات محصولات مزارع پرورش ماهی و ۳۰ میلیارد ریال دیگر نیز مربوط تجهیزات، ابنیه ها، سازه ها و مزارع بوده است.
منعمی امیری گفت: با توجه به هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران در راستای حمایت از آسیب دیدگان سیل اخیر و در جهت توانمند سازی و احیاء آبزی پروران خسارت دیده از سیل علاوه بر تمدید وامهای موجود این افراد، در اولویت دریافت تسهیلات قرار خواهند گرفت.
سه هزار و ۴۰۰ مراکز آبزی پروری استان سال گذشته ۷۵ هزار تن انواع آبزی همچون ماهی سردآبی، گرم آبی و خاویار در مازندران تولید کردند که بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این زمینه در استان فعالیت دارند.