مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: دولت تدبیر و امید ۸۰۰ میلیارد ریال کمک مالی برای ساخت نیروگاه زباله سوز شهر ساری مرکز این استان اختصاص داد.

محمد ابراهیم تاکامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ۳۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار در سال جاری برای این پروژه زیست محیطی در ساری به حساب شهرداری این شهر واریز شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون دولت به وعده های مالی خود برای ساخت نیروگاه زباله سوز شهر ساری مطابق با پیشرفت فیزیکی عمل کرد.
مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران اظهار داشت: ۶۵ درصد از تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز این پروژه زیست محیطی خریداری و به محل نصب حمل شد.
تاکامی پیشرفت فیزیکی ساختمان و ابنیه نیروگاه زباله سوز مرکز مازندران را افزون بر ۵۰ درصد اعلام کرده است.
به گفته وی نیروگاه زباله سوز شهر ساری به سال ۹۷ نمی رسد و ابراز امیدواری کرد تا این پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد.
تاکامی اشاره ای به موانع در تکمیل نیروگاه زباله سوز شهر ساری که بهره برداری آن را به تاخیر می اندازد نداشته است.
عملیات ساخت نیروگاه در زمینی به مساحت ۶هکتار در داخل شهرک صنعتی شهرستان ساری به طور رسمی از سال ۹۳ وارد فاز اجرایی شد و طبق قرارداد ۶۰ درصد از هزینه ساخت این پروژه از سوی دولت و مابقی از سوی بخش خصوصی که یک شرکت چینی است به صورت بی او تی ( پرداخت هزینه با محصول نهایی) تامین می شود.
اگرچه مدیریت شهری ساری زمان بهره برداری از این پروژه را برای سال ۹۷ اعلام کرد، ولی نایب رئیس شورای اسلامی این شهر و مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران این زمان را برای بهره برداری بعید می دانند.
هم اکنون به دلیل نبود واحد کمپوست زباله در شهر ساری مرکز مازندران، زباله شهروندان این شهر با وجود اعتراض مردمی در ۱۳۰ کیلومتری خارج از شهر درمنطقه پشتکوه در بخش چهاردانگه ساری انبار و دفن می شود که سالانه برای حمل و دفن زباله حدود ۳۰۰ میلیاردریال هزینه می شود.