استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که امروز کنترل مضاعف بر بازار و اقتصاد کشور اعتماد مردم و جامعه را افزایش می دهد، گفت: کالاهای اساسی که با ارز دولتی وارد می شود باید با کنترل بیشتر بدون افزایش قیمت وارد بازار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی شامگاه شنبه در همایش پلیس، امنیت و اصناف مازندران در ساری افزود: کسانی که نهاده های دامی و کشاورزی را با ارز دولتی وارد می کنند باید محصولات تولیدی آن نیز با قیمت مشخص به بازار عرضه شود.
وی اظهار کرد: شمار زیادی از پروانه های بهره برداری صادر شده اضافی و بدون فعالیت فقط از فرصت داشتن مجوز برای گرفتن نهاده های دامی و کشاورزی استفاده می کنند و محصول را در بازار سیاه عرضه می کنند.
استاندار مازندران تصریح کرد: علاوه بر اینکه دستگاه های نظارتی باید بیشتر از گذشته در این شرایط اقتصادی کنترل و مراقبت را انجام بدهند، اصناف نیز باید مراقب احتکار و گران فروشی صاحبان دارای پروانه بهره برداری راکد باشند.
اسلامی فعالیت بازاریان و اصناف را حق العمل کاری و حبیب الله توصیف کرد و گفت: در طول ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اصناف و بازاریان همواره مولفه های قدرت نظام بودند و هستند.
استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت سیاسی و اجتماعی امروز کشورمان اشاره کرد و گفت: دشمن قسم خورده ایران از خزانه کشورهای اسلامی برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی هزینه می کند.
اسلامی با اشاره به اینکه ایران در اوج قدرت است و نشانه های آن خنثی شدن تمام توطئه های دشمنان است، گفت: همه باید وضعیت امروز کشورمان را به درستی بشناسند و درک کنند.
استاندار مازندران گفت: امروز با عملیات روانی و با بی ارزش جلوه دادن پول ملی در صدد هستند تا دل مردم ایران را خالی کنند و این رویکرد را به صورت علنی با برنامه ایجاد ابرتورم اعلام کردند.
وی با بیان این نکته که این تحلیل و تفسیر نیست بلکه عین برنامه آنان است، بیان داشت: رئیس جمهوری آمریکا گفته است که سه ماهه اقتصاد ایران را با ایجاد ابرتورم از پای درآورده و مردم را به خیابان ها می کشانم، اما امروز با ایستادگی و مقاومت مردم و هوشیاری، ایران در مرحله گذار از این وضعیت قرار گرفته است.
اسلامی گفت: یکی از نشانه های بارز شکست آمریکا استعفا و برکناری نیلی هیلی است که نتوانست نقشه های شوم خود را که با همکاری رژیم صهیونیستی علیه ایران آغاز کرده بود به سرانجام برساند.
وی افزود: یقیین کنید بسیاری از مایحتاج و نیازهای اساسی مردم در داخل کشور تامین می شود و وابستگی خارجی وجود ندارد و کشور نیز بر خلاف کشورهای همسایه بدهی خارجی ندارد.
استاندار مازندران گفت: امروز درآمد ارزی کشور با افزایش صادرات بیشتر شده است ولی دشمن با عملیات فریب سازی در صدد است تا طوری دیگر جلوه دهد که با شکست نیز مواجه شد.
فرمانده نیروی انتظامی مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه ۱۶۰ هزار واحد صنفی با جمعیت حدود ۳۵۰هزار نفر در استان فعال هستند، گفت: ۱۸درصد از بازاریان استان دارای مدرک زیر دیپلم، ۵۲درصد دیپلم و فوق دیپلم و ۳۰ درصد بالای لیسانس هستند.
سردار سید محمود میرفیضی افزود: پلیس و بازاریان امروز به همکاری و مشارکت بیشتری برای تسلط بر بازار نیاز دارند و نیروی انتظامی همواره در خدمت اصناف است.
وی با اشاره به اینکه امروز افزایش رضایتمندی مردم از پلیس وجود دارد، گفت: از آنجاییکه بازاریان باهمراه خانواده آنان حدود یک چهارم جمعیت استان مازندران را تشکیل می دهند، فعالیت های آنان در اقتصاد کشور بسیار مهم و حساس است.
فرمانده نیروی انتظامی مازندران از مردم استان به عنوان مردمانی با تفکر و بینش سیاسی درست نام برد و گفت: نبود هرج و مرج و اعتراضات امنیتی نشان می دهد که مردم تحت تاثیر فضاسازی های دشمنان قرار نگرفته و در تحلیل و تفسیر حرکت های دشمنان علیه نظام، دارای بینش قوی هستند.
سردار میر فیضی بهبود معیشت مردم را یک اصل برای اصناف و پلیس دانست و گفت: به همین دلیل با هرگونه احتکار کالا و افزایش غیر قانونی برخورد می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اتاق اصناف مازندران نیز در این همایش ضمن قدردانی از همکاری پلیس با بازاریان گفت که کاسب ها قاچاقچیان و محتکران نیستند چراکه قاچاق در مرزها و توسط افرادی سودجو انجام می شود.
پیرزاده با بیان اینکه تعدد واحد های صنفی و راکد بودن برخی از واحد های دارای پروانه مشکلات بازار را بیشتر می کند، افزود: امروز درآمد بازاریان به دلیل کاهش قدرت خرید و تعدد بی حساب واحدها، کاهش محسوسی یافته است.
وی در عین حال گفت: در چنین شرایطی که بازاریان با مردم در فشار اقتصادی همراهی می کنند، دولت نسبت به مساله افزایش مالیات و تعدد واحدهای صنفی بدون پروانه و راکد اقدام اساسی نمی کند که جای تاسف است.
پیزاده گفت: دولت باید در حق بیمه بازاریان، تسهیلات کم بهره و اصلاح قانون کار به کمک اصناف بیاید.
رئیس اتاق اصناف مازندران به فعالیت گسترده دستفروشان و شکل گیری بازار روزهای غیرمنظم و غیر کنترل شده در استان اشاره کرد و گفت: این گروه که صد البته بسیاری برای گذراندن معیشت فعالیت می کنند نباید بدون پرداخت مالیات و به صورت غیر ساماندهی شده فعالیت بازاریان را مختل کنند.