مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران اعلام کرد:

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: دومین سینمای ساری(سینما کانون) با ظرفیت ۲۰۰ نفر با ۴ سانس کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ونگ، محمدعلی یزدان‌شناس دوشنبه‌شب در آیین افتتاح دومین سینمای ساری(سینما کانون) و نمایشگاه هفته ملی کودک در اداره کل کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان اظهار کرد: روز جهانی کودک تلنگری برای بزرگ‌ترها است تا به فکر حق و حقوق کودکان باشند.

وی با بیان اینکه جامعه سالم و پویا در گرو اهمیت دادن به دوران کودکی است، افزود: مسؤولان نسبت به حوزه کودک و نوجوان بیاندیشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران تصریح کرد: دومین سینمای ساری با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان و با یک سرور سینما به بهره‌برداری رسید.

این مسؤول افزود: روزانه در ۴ سانس فیلم از ساعت ۲ بعدازظهر تا ۱۰ شب برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود تا خانواده‌ها به همراه کودکان استفاده کنند.

یزدان‌شناس با بیان اینکه  این سینما ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد، تصریح کرد: صبح‌ها این سینما کانون برای کودکان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نیز اظهار کرد: تربیت صحیح یکی از مهم‌ترین رسالت والدین و بزرگ‌ترها به‌شمار می‌رود و برای رسیدن به تعالی اسلامی و آموزه‌های دینی حتما باید برای رسیدن آموزش‌ها و آداب و مسائلی که به دنبالش هستیم باید تلاش کنیم.

عیسی قاسمی‌طوسی به کودک آزاری در جامعه اشاره کرد، افزود: کودک آزاری باید از بین برود و کودک زندگی درست داشته باشد و این مهم با فرهنگ سازی از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما می‌تواند کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه کودکان پاک و معصوم هستند، خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی و آموزش در این حوزه می‌توانیم آسیب‌ها را کاهش دهیم و یک بخشی از ان که مشکل روانی می‌تواند باشد برای درمان کسانی که این روش را انتخاب می‌کنند تلاش کنیم تا شاهد کودک آزاری در جامعه نباشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران اعلام کرد: بچه‌ها نباید در سنین پایین کار کنند و فضا باید طوری باشد که بچه‌ها کودکی کنند و ما باید بستر را فراهم کنیم که بچه‌ها رشد پیدا کنند و توسط سازمان‌های مردم نهاد حرکات خوبی جهت تقویت آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه باید فضای رشد را در محیط مدرسه و خانواده برای کودکان آماده کنیم، اشاره کرد: بسترهای مناسب در حوزه آموزش و پرورش و در مدارس که نیاز به بهسازی و نوسازی دارد انجام شود، فضای تحصیل باید برای کودکان آماده شود تا برای مطالعه و تحصیل مشکل نداشته باشند.

قاسمی‌طوسی گفت: در این برنامه بیانیه‌ای از سوی کودکان خوانده شد متوجه می‌شویم کودکان از ما مطالبه‌گری دارند باید فضا برای آنها آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه حقوق کودک در جامعه باید دیده شود، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد به کودکان ما کمک کنند و فضای صمیمی را برای بچه‌های ما مهیا کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: شعار امسال هفته ملی کودک (آینده را بیاد ساخت) است و اگر بچه‌ها بخواهند آینده را بسازند باید شرایطش را فراهم کنیم.

فارس