دولت دوازدهم پس از استیضاح وزرای کار و اقتصادی، وزرای پیشنهادی خود را برای این دو وزارتخانه مهم اقتصادی به مجلس شورای اسلامی معرفی می کند .

به گزارش شمال نیوز ، برخی منابع خبری از قطعی شدن دو گزینه مازندرانی برای دو وزارتخانه مهم اقتصاد و کار خبر می دهند .

فرهاد دژپسند در وزارت اقتصاد

گفته می شود فرهاد دژ پسند که بهشهری است از طرف دولت به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزرات امور اقتصادی و دارایی معرفی می شود .

فرهاد دژپسند، دانشيار دانشکده علوم اقتصادي و سياسي و متولد شهرستان بهشهر است و بسیاری او را از طیف اقتصاددانان با گرایش «اقتصاد اسلامی» می شناسند. او فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد در مقطع دکترا از دانشگاه آزاد اسلامی است که در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی اقتصاد ایران و اقتصاد بخش عمومی تدریس می‌کند.

گزینه‌های روحانی برای 2 وزارتخانه بدون وزیر مشخص شدند/ «شریعتمداری» به وزارت کار می‌رود؛ «دژپسند» به وزارت اقتصاد

دژپسند مدتی دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بود که سال گذشته «اسحاق جهانگیری» تصمیم گرفت «حمید پورمحمدی» را جانشین او کند. گزینه پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی از سوی «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان معاون هماهنگی برنامه و بودجه این معاونت مشغول به کار شده است.

دژپسند در دولت هشتم (دولت سید محمد خاتمی) معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزارت بازرگانی بود و در یک دوره یک ساله (۱۳۸۴_۱۳۸۵) و در جریان ریاست «فرهاد رهبر» بر سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، معاونت تولیدی این سازمان را بر عهده داشت. او به همراه بعضی دیگر از معاونان سازمان مدیریت از جمله «مهدی رحمتی» معاون امور زیربنایی و «علی طیب‌نیا» معاون اقتصادی وقت پس از جدی شدن تغییرات ساختاری و آغاز شدن فرایند تبدیل سازمان مدیریت به دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در دولت احمدی نژاد، از سمت خود استعفا داد.

حالا شنیده شده پس از بررسی های فراوان و رایزنی های مختلفی که رئیس جمهور با برخی چهره ها برای تصدی سکان وزارت امور اقتصادی و دارایی داشته است، تصمیم گرفته که «فرهاد دژپسند» را به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس معرفی کند. چالشی جدید برای این اقتصاددان که اتفاقا آزمون سختی هم خواهد بود، چون بسیاری از روندهای فعلی اقتصادی کشور باید با روی کار آمدن وزیر جدید و به واسطه در پیش بودن تحریم های جدید اصلاح شود.

محسنی بندپی همچنان جدی ترین گزینه وزارت کار

هر چند برخی اخبار از احتمال معرفی وزیر بازنشسته صنعت و معدن و تجارت فعلی به عنوان وزیر پیشنهادی کار به مجلس از سوی رئیس جمهور خبر می دهند اما بعید به نظر می رسد که  حسن روحانی ، شریعتمداری را که مجلسی ها روی خوشی به او نشان نخواهند داد را نهایی کند که در این صورت رای عدم اعتماد به این وزیر پیشنهادی از احتمال زیادی برخوردار است .

از سوی دیگر شریعتمداری در طول یک سال وزارتش عملکرد مطلوبی از خود به جای نگذاشته و هم اکنون در آستانه استیضاح قرار دارد، بعید است که نمایندگان مجلس اینبار برای یک وزارتخانه عریض و طویل تر به او رای اعتماد بدهند

اما هم اکنون انوشیروان محسنی بندپی که نوشهری است به عنوان سرپرست وزرات تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی در راس این وزارتخانه قرار دارد و همچنان یکی از مهمترین گزینه های سکانداری وزارت کار به شمار می رود .

این شاید یک فرصت استثنایی برای مازندران باشد که بتواند در یک زمان دو وزیر در کابینه داشته باشد و از پتانسیل این دو مدیر ملی برای توسعه استان بهره بیشتری برد .

سوابق دژپسند و محسنی بندپی نشان داد در مسئولیت های گذشته خود همواره نگاه ویژه ای به استان زادگاه خودد داشته اند .